2011-06-23, 09:42
Medlem
razernoobs avatar
Tjenare! Jag har bestämt mig för att köpa ett nytt headset i sommar. Jag funderar på att köpa Razer Megalodon headsetet. Förut så hade jag Razer Piranha som mina vänner störde sig på eftersom micen tillslut började att brusa och att man hörde mig när jag stod i köket :/. Är det så med megalodons mic också??

Det andra som jag undrar är om man måste ha ett USB intag i själva ljudkortet som jag har fått för mig pga någon sida eller om det räcker med att pluga-in headsetet i vilket USB intag som helst?
Tack på förhand
Citera
2011-06-23, 12:07
Medlem
Jag har haft Megalodon i kanske ett halvår nu. Tycker det är ett mycket stabilt headset, bra för gaming och bra för att lyssna på musik med. 7.1-ljudet är dock ett skämt, låter ihåligt och riktigt kasst. Det är viktigt att ställa in micljudet även ifall du vill undvika brus för andra som du konverserar med. Jag kör lägsta på mic level, mic sens och sedan konfigurerar jag micen i det program jag använder ( i det här fallet skype), annars kan det bli tok för brusigt och högt.

Förövrigt så funkar det med ett vanligt USB-uttag för användning.
Citera
2011-06-23, 13:12
Medlem
razernoobs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarmunken
Jag har haft Megalodon i kanske ett halvår nu. Tycker det är ett mycket stabilt headset, bra för gaming och bra för att lyssna på musik med. 7.1-ljudet är dock ett skämt, låter ihåligt och riktigt kasst. Det är viktigt att ställa in micljudet även ifall du vill undvika brus för andra som du konverserar med. Jag kör lägsta på mic level, mic sens och sedan konfigurerar jag micen i det program jag använder ( i det här fallet skype), annars kan det bli tok för brusigt och högt.

Förövrigt så funkar det med ett vanligt USB-uttag för användning.

Härligt. Tack mannen!
Citera
2011-06-23, 13:46
Medlem
canswes avatar
Samma som det andra svaret du fick. Förutom att bas-elementet i vänster hörlur på mitt par pajjat. Ca 1 år gamla.
Citera
2011-06-23, 16:35
Medlem
razernoobs avatar
Jag har nu kollat bå flera review där en kille spelade upp ett "mic-test". Han sa att han upplevde brus vilket man också hörde. Upplever era vänner också brus när ni snackar in-game elr på skype med dem??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in