• 1
  • 2
2004-10-26, 14:32
Moderator
tobess avatar
Tänkte göra en liten undersökning här om hur ofta ni dricker, och vad ni dricker. Tycker ni själva att det är rimliga mängder?

Börjar själv.

Några dar i veckan:

En öl eller cider till maten eller efter man har kommit hem från skolan. Möjligtvis blandar man till en drink nån enstaka gång.

2-3 gånger i månaden:

Rejäl fylla. Mestadels ren starksprit, varvat med nån öl eller annat som faller en i smaken.

Tycker att det är rimliga mängder, dricker mycket mindre än andra studeranden i min omkrets, som man mer eller mindre kan kalla smygalkoholister. Dricker 2-3 gånger/mån i berusningssyfte. Annars bara för smakens skull.

Okej, nu är det er tur
Citera
2004-10-26, 15:15
Medlem
Sun Rulers avatar
Nuförtiden dricker jag väldigt sällan, dels för att jag inte tycker om öl eller vin men dels för att jag jobbade på Nation i Uppsala, under min studietid. Där var det utan att överdriva alkohol 4-5 ggr i veckan i rikliga mängder.

Idag dricker jag ca 1 ggn per månad och det blir mest Bacardi Breezer, Smirnoff-Ice och drinkar.
Citera
2004-10-26, 15:37
Medlem
Max Mavens avatar
Brukar ta mig en öl, drink eller en whiskey på kvällen framför tv'n så det blir nog nästan varje dag, sen blir det oftast lite mer när det är helg, men observera bara lite mer, dock inte om jag jobbar.
Super mig riktigt full gör jag sällan, händer väl kanske 1 gång i månaden nu för tiden.
Citera
2004-10-26, 15:53
Medlem
Ibland
Citera
2004-10-26, 16:27
Medlem
ahlmans avatar
Aldrig.

Eller iallafall såpass sällan att man inte kan kalla det regelbundet...
Citera
2004-10-26, 17:21
Medlem
jols avatar
Tidigare nån gång i månaden
I somras varje helg
Nu som student 3 ggr per månad ca
öl och nån grogg
Citera
2004-10-26, 17:22
Medlem
Klickens avatar
Blir väll ett antal bira på helgerna. Dricker aldrig/mycket sällan mitt i veckorna.
Citera
2004-10-26, 17:23
Medlem
Carcasss avatar
Tre fyllor i veckan blir det väl, lite sådär löst räknat. Något mindre på senaste tiden dock, då jag på grund av en viss satans medicin blir så extremt jävla bakfull numer.
Det jag dricker är antingen öl eller så är det whisky. Sprit blir det ibland, men inte speciellt ofta. Rödvin är också smaskens.
Citera
2004-10-26, 17:40
Medlem
Perriss avatar
I snitt kanske en gång i veckan. Jag dricker inget på imellan men när jag väl dricker då blir jag kalas. Blir väl en sju-åtta starköl och kanske lite sprit eller nåt, vad som bjuds på festen ;-) Nu har jag dock fått en flaska jäger som ivrigt lapas upp tillsammans med cola eller annan läskeblask. Fasen, jag dricker ju som en tonåring fortfarande.

/perris
Citera
2004-10-26, 17:58
Medlem
Gabrielswes avatar
Det blir max 1 gång/månad och då starksprit. Inte mitt i veckan.

Tequila med tillhörande salt och citron är alltid lika uppskattat.
Någon öl emellan också.
Citera
2004-10-26, 18:13
Medlem
BlitzMongos avatar
Ca 1 gång i månaden och det är oftast öl som slinker ner...
Citera
2004-10-26, 21:52
Medlem
Betydligt oftare nu när jag är arbetslös i alla fall. Jag har inte fått något jobb sen jag tog studenten i sommras. Inte för att jag otrivs med att ha det slappt nu innan jag ska börja plugga igen, utan för att man inte träffar polarna lika ofta, antar jag. Tror det är därför. =]
Ungefär fyra gånger i månaden uppnår man en fylla. Ibland dricker jag för att det är gott men det är också på helgerna då.
I övrigt är jag fortfarande på det planet att jag inte kan köpa på systemet så man är inte så kräsen med vad man dricker. Smuggelöl, systemetöl, eller en rom köpt i tyskland sist föräldrarna var där. Jag har slutat dricka smuggel-ful-vodka för att det helt enkelt inte är bra. Man dricker ju på krogen och klubbarna med, men aldrig så mycket.

Tack och hej.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in