2011-06-22, 15:50
Medlem
Undrar bra om någon vet var man kan få tag i en rimlig Lavvu i storlek 4-6 pers. Ska campa ute i 3 veckor och vill verkligen ha en men inte betala 5 tusen för det eller om någon har en till salu bor jag i Halland och kan plocka upp den på måndag, bara PMa mig info i det fallet.
Citera
2011-06-22, 20:34
Medlem
marixs avatar
Har bra saker !
vet inte om dom skickar till sverige...

http://www.xxl.no/villmarksliv/telt-lavvu/lavvu

God tur !
Citera
2011-06-22, 20:55
Medlem
xxl butikerna finns även i everige
xxl.se
getout.se
outdoorexperten.se
outnet.se
naturkompaniet.se
Citera
2011-06-23, 01:36
Medlem
mr.Floppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marix
Har bra saker !
vet inte om dom skickar till sverige...

http://www.xxl.no/villmarksliv/telt-lavvu/lavvu

God tur !

Riktigt bra priser! Själv betalade jag åtskilliga tusenlappar mer för min Tentipi-kåta för några år sedan. Vet du om det är någon större skillnad mellan Tentipi och Helsports kåtor?
Citera
2011-06-23, 17:12
Medlem
marixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.Floppy
Riktigt bra priser! Själv betalade jag åtskilliga tusenlappar mer för min Tentipi-kåta för några år sedan. Vet du om det är någon större skillnad mellan Tentipi och Helsports kåtor?

Jag har inte upplevt Tentipi.. Men har användt Helsports lavvo många gånger
Tycker att det är lite kondens vilket är bra.
Fyller mina behov när jag är på tur i skog och mark
Dom får helt klart Topp-betyg av mig
Citera
2020-09-23, 20:38
Medlem
Drar upp den här gamla tråden istället för att skapa en egen. Såg att Röda Stjärnan har fått in polska lavvu.

Har ett par frågor, då det verkar vara en smidig lösning att ha både poncho och tält i ett, även om jag hört att materialet inte är särskilt vattenavstötande, och om man vaxar det så svettas man som en gris.

Hur blir det om man kombinerar en "storlek 1" med en "storlek 2" när man väl sätter ihop det till tält? Jag är 192 cm lång, och den större modellen 180-190 cm lång när man bär den som poncho. Känns inte så praktiskt, då det måste vara oundvikligt att den släpar i marken bakefter en (i gräs och annat). Skulle i så fall kunna köra på en "storlek 1" att ha som de facto regnponcho, och en "storlek 2" för att få ut lite mer yta till tältet, då jag inte är särskilt liten.

Någon med erfarenhet av lavvu som kan kommentera eller komma med input? Hört att den ska trumfa Sovjets plash palatka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in