2011-06-22, 05:22
Medlem
NregeNs avatar
Drack 35cc vodka igår runt 6 tiden på kvällningen efter ett par timmar sög det i tarmen ...
kl 21:00 krossade jag 160mg Ritalin som jag svalde fin fint ..
fick energi och började pula på med saker och ting .. allt frid och fröjd
kl 23:00 fyllde jag på med 60mg till ..
jo det funkade bra tyckte jag ,Av nån anledning fastnade jag framför TVn och lekte med bildinställningarna för att få den ultimata bilden höll på fram till till halv 4 i morse
tänk vad tiden går när man fastnar i någonting...
Nu till saken .. blää och fy .. började må lite dåligt runt halv 4 tiden .. tog 10mg ritalin till
då var det kört blev törstig som faan och knäsvag stickningar i händer och fötter
kollade blodtrycket 182/108 vilopuls på 103.. fy satan..
lite smånojjig rastlös törstig .. satan va jobbigt det blev ..
tryckte 15mg stesolid för att dämpa skiten.... och 50mg seloken för för att få ned pulsen ..

Herregud sitter fortfarande och darrar framför datorn klunkande vatten som en kamel
hjärtat vill ut ur kroppen och panikattacken ligger som en jaguar på lur att klippa till när som helst ..
hoppas att det går ur snart .. fy satan va jobbigt .. 20 minuter över 5 på morgon är klockan
och jag vill bli trött och sova inte sitta och skaka.....

Förra gången jag provade så gick det bättre men nu är jag botad från ritalin på ett bra tag..
Citera
2011-06-22, 05:42
Medlem
Fyfan, sista gången jag tog det hade jag panikattack i 2 timmar i sträck med puls på minst 300 konstant, trodde på allvar att jag skulle dö. När det väl gick över toksomna jag direkt för att jag var så trött.
Citera
2011-06-22, 05:44
Medlem
Ritalin är fan inte värt det.. ATn på det är hemskt.

~300mg + 7 starköl + en hel del weed gjorde min mest obekväma kväll tror jag. Fattade inte ett piss av vad folk sa, låg och skakade i sängen i 4 timmar innan det släppte. och under den tiden är jag bombsäker på att jag fick hjärtflimmer.
Citera
2011-06-22, 06:05
Medlem
Du kan ju annars känna att du är en av de ''få'' i världen som får uppleva just det där som de övriga grå aldrig någonsin ens kan fantisera sig fram till! Du har helt enkelt vidgat dina vyer och har nu uppnått en uppmärksamhetsnivå som gör att din hjärna vill ha kontroll. Släpp kontrollen och bara haka på, för lugnet som du så gärna vill tillbaka till är det samma som den känsla du hade när du ville kröka som ledde till Rita mortlandet, du vill något och exakt vad det kan handla om vet bara du.
Citera
2011-06-22, 06:57
Medlem
Beväpna dina tankegångar med det du själv tycker är vettiga resonemang... detta i sig självt leder till att halten av serotonin i din hjärna på naturlig väg kommer att höjas en aning vilket i sin tur triggar det så kallade GABA systemet att begära lite mer dopamin från mitten av din hjärna, så fort detta skett så kommer du rent mentalt efter ett tag känna igen dig själv och återfår på så vis kontollen över uppmärksamheten och sinnenas mest vitala funktioner.

Serotoninet, när det ökar, gör att du kan hantera det som din hjärna eventuellt ibland kan se som komlexa yttre förändringar rent känslomässigt vilket betyder att du i förlängningen kan hantera dopaminets aningen fördummande effekt på förståndet och det rationella.

Det är oftast inte så att signalsubstanserna i människohjärnan är i otakt med varandra utan oftast handlar det om yttre påverkan som tex en tillrättavisning eller en hel del intag utav ett amfetamin devirat som metylfenidat ju, som du förhoppningsvis vet, är och det som Ritalin består av.

Addar du lite alkohol på det så blir din metabolism en aning förändrad om än för stunden och inte särskilt extremt så rör det till hjärnans grundläggande funktioner, de sk exekutiva funktionerna störs en aning eftersom du laddat kroppen med substanser som både aktiverar och stänger av det parasympatiska nervsystemets enda egentliga funktion som är flykt från fara, denna del av de exekutiva funktioner har människan fortfarande med sig från tiden då vi behövde veta när det var dags att lätta eller springa ifrån en plats pga yttre omständigheter som ev kan vara utav livsfarlig karaktär tex ett rovdjur eller liknande, det sympatiska nervsystemet är något av det parasympatiskas motvikt och nu förändrar du någon del utav de två så blir det konflikter som påverkar signalernas styrka och därför känner du det som du gör.

Har du fått svar på frågan? Vad var det du ville diskutera?
Citera
2011-06-22, 07:37
Medlem
Snotrics avatar
Ursäkta men hahahahaha, ställa in tv:n i fem timmar

Blev bilden bra då?
Citera
2011-06-22, 07:43
Medlem
Slingshots avatar
Mätte du ditt blodtryck med en digital mätare? Isåfall så visar dom fel blodtryck ifall man har en hög puls.
Citera
2011-06-22, 23:44
Medlem
Kapten_Blaus avatar
""kl 23:00 fyllde jag på med 60mg till ..
jo det funkade bra tyckte jag ,Av nån anledning fastnade jag framför TVn och lekte med bildinställningarna för att få den ultimata bilden höll på fram till till halv 4 i morse
tänk vad tiden går när man fastnar i någonting...""

hahahaha utan tvekan det roligaste jag läst på länge älskar pundiga beteenden!
Citera
2011-06-23, 01:12
Medlem
NregeNs avatar
Gaaaaa

Nu har jag sovit ca 4timmar tidigare idag (behövde det) 30 tim utan sömn .. .. .... satan ..
vet inte men måste varit en riktig snedtändning .... åkte ner till bolaget idag på eftermiddagen och köpte en dunk vin ... herregud va det var gott att få lugn i kroppen .. men jag är fortfarande på så att säga .. inga skakningar och skit .. men inte ett skit trött ..
det var jobbigt som faan ett tag på morgonen idag, skakningar, panikkännslor fladder och faanskap .. .. hela dagen har varit helkass ..

Tog en lång promenad i skogen .. Nojjade om att jag hörde en massa i skogen .. herregud .. idioti --
nu bättre..

ja ja ... det ger sig väll nu kan jag tänka iallafall ...

Men satan kan det verkligen sitta i så länge som det har gjort ... känner mig lite på fortfarande ...
helt sjukt.

aldrig mer .. måste vara överkänslig ...
Senast redigerad av NregeN 2011-06-23 kl. 01:25.
Citera
2011-06-23, 01:15
Medlem
NregeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slingshot
Mätte du ditt blodtryck med en digital mätare? Isåfall så visar dom fel blodtryck ifall man har en hög puls.

Jag har en dyr variant som min läkare fixade via sjukhuset så den är godkänd .. så att säga, jag har haft problem med blodtrycket i 15 år ..
käkar en massa medicin osv ..
Senast redigerad av NregeN 2011-06-23 kl. 01:21.
Citera
2011-06-23, 01:19
Medlem
NregeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snotric
Ursäkta men hahahahaha, ställa in tv:n i fem timmar

Blev bilden bra då?

Gumman tyckte det blev bra iallafall ... ha ha
Citera
2011-06-23, 01:35
Medlem
NregeNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsyketSviker
Fyfan, sista gången jag tog det hade jag panikattack i 2 timmar i sträck med puls på minst 300 konstant, trodde på allvar att jag skulle dö. När det väl gick över toksomna jag direkt för att jag var så trött.

Jo har själv ett förflutet med panikattacker och panikångest under många år bakom mig så självklart kickade det in som faan ..
.. därav min lååånga lååånga avtändning och dåliga återhämtning tror jag..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in