2011-06-21, 23:41
Medlem
xxxxUxxxxs avatar
Tjenahejsan!
Har sedan ett par veckor tillbaka bestämt mig för att göra ett ärligt försök att sluta snusa...
Snusar för tillfället (äcklig jävla)onico men tycker inte det smakar som snus nånstans..

Så, min fråga till er är, finns det något nikotinfritt snus som INTE smakar tvål eller något som skogsmulle skitit ut? Och inte nån smaksatt skit utan något som faktiskt smakar som snus?

Eller är det kanske ett medvetet ont från tillverkarna? Jag menar om alternativet till riktig snus smakar skit så blir man bara mer osugen på snus? Känns inte som ett fungerande koncept i så fall..

Anywho, Ciao /xxxxuxxxx
Citera
2011-06-21, 23:54
Medlem
valkyriaans avatar
finns inget gött nikotinfritt snus.
Citera
2011-06-22, 00:59
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xxxxUxxxx
Eller är det kanske ett medvetet ont från tillverkarna? Jag menar om alternativet till riktig snus smakar skit så blir man bara mer osugen på snus? Känns inte som ett fungerande koncept i så fall..
Jag tvivlar på att tillverkarna medvetet får nikotinfritt snus att smaka mindre snus.

Det är helt enkelt så simpelt att snus innehåller tobak, och det är främst tobaken som smakar. Det är svårt att göra ett nikotinfritt snus som smakar tobak eftersom att tobak innehåller just nikotin.
Citera
2011-06-22, 11:32
Medlem
xxxxUxxxxs avatar
Jo jag tvivlar nog också på det, men borde det inte gå att använda tobaksarom eller liknande...? Det känns ju inte som att det borde vara så jätte svårt egentligen?
Citera
2011-06-22, 14:56
Medlem
Me0ws avatar
Vet inte, det får du fråga tillverkarna.

Det kan ju även vara så att syntetisk tobakssmak används, men som erfaren snusare känner du fortfarande smakskillnaden på två röda. Jag är själv inte snusare, borde pröva Onico vid något tillfälle, möjligheten finns ju att jag inte skulle känna någon skillnad på samma sätt som jag inte känner någon särskild skillnad mellan märken (om det inte är vit jämfört med normal osv).
Citera
2011-06-22, 15:03
Medlem
xxxxUxxxxs avatar
Jag skulle nog vilja påstå att det är större skillnad än att bara en erfaren snusare känner skillnad, det smakar ju liksom TVÅL och PARFYM?! Helt ärligt så kan jag inte ens ana tobakssmak i skiten...

Påminner mera om när man hade flykt-och överlevnadsutbildning i lumpen och kom på att istället för att gå runt och vara bitter på att man blivit ifråntagen sitt snus så kunde man ta linnelapparna man gör rent ak´n med och lägga lite bär eller harsyra på och vika ihop och snusa för att få nått under läppen så man i alla fall försöker lura hjärnan att den får sig nått

Anywho, skulle fortfarande bli väldigt glad om någon kunde komma med ett tips på något som faktiskt smakar okey..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in