2013-08-10, 04:51
Medlem
Rockasigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golawn
Varför i hela satans jävla helvete ska man skämmas för att ens förälder ägnar sig åt att försöka göra utsatta personers liv lite bättre? Det är trots allt ett viktigare jobb än att t.ex vara högsta chef på Coca Cola eller McDonalds.

Samma här, chefer är oftast psykopater.

Skulle skämmas bara om de jobbade inom porren, snabba pengar äcklar mig.
Citera
2013-08-10, 07:44
Bannlyst
Det är bättre, MYCKET bättre än att vara zigenare. Att vara zigenare är det ultimata! Då jävlar borde man skämmas!

Alla födds inte till raketforskare men kan man ta hand om sig själv och sina barn utan att behöva stoppa in pengar och 42 tums tv under kjolen så förtjänar man respekt.
Senast redigerad av mymomisaslut 2013-08-10 kl. 07:47.
Citera
2013-08-10, 07:53
Medlem
Bara-Robins avatar
Jag har stor respekt för alla som har slitiga och tråkiga jobb. Vilken jävla arbetsmoral! Snacka om att ta ansvar för sig själv och folk runt omkring än, och göra även det tråkiga, just för att det är nödvändigt.

Nu har jag själv inte haft föräldrar med ett jobb som man skulle kunna skämmas över, förutom en kort tid då min far var arbetslös. Men det var inget jag skämdes för heller. Social status är ingenting som de flesta ser som någonting vidare värst viktigt. Inta när man kommit upp lite i ålder i alla fall.
Citera
2013-08-10, 08:13
Medlem
OneUps avatar
Min mamma var alkoholist och stundtals hemlös och jag bodde därför i fosterhem hela min uppväxt. Jag skämdes inte ett jävla dugg för att berätta det och jag möttes nästan uteslutande av sympati av andra barn. Jag kan bara komma på en gång att någon reagerade negativt, men det var när jag var typ 20 och tönten var en typiskt äcklig bratsnubbe. När han märkte att jag själv tog det hela med ro och inte hade nåt problem att prata om det så verkade han ändå förstå till viss del vilken världsfrånvänd pajas han var.
Citera
2013-08-10, 10:23
Medlem
Bara-Robins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OneUp
Min mamma var alkoholist och stundtals hemlös och jag bodde därför i fosterhem hela min uppväxt. Jag skämdes inte ett jävla dugg för att berätta det och jag möttes nästan uteslutande av sympati av andra barn. Jag kan bara komma på en gång att någon reagerade negativt, men det var när jag var typ 20 och tönten var en typiskt äcklig bratsnubbe. När han märkte att jag själv tog det hela med ro och inte hade nåt problem att prata om det så verkade han ändå förstå till viss del vilken världsfrånvänd pajas han var.

Precis. Att se ner på människor för sådana saker är nog bara någonting jag skulle tro att en brat skulle göra. Oavsett om din mor var alkoholist så kan hon fortfarande ha varit en underbar människa. Och människor gör fel och misstag. Sedan att du då som är hennes barn i sin tur skulle känna någon form utav skam för vad hon gjorde, det är det nog ingen, förutom möjligen någon brat, som tycker att du ska känna!
Man ska inte döma folk så fort!
Citera
2013-08-10, 10:53
Medlem
Truchosthlms avatar
Varför skulle man skämmas över att ha ett jobb överhuvudtaget? Det är bättre att jobba än att tro sig vara för fin för såna jobb och istället leva på bidrag.
Citera
2013-08-10, 10:58
Medlem
Geomeisters avatar
For those about to jobba (I salute you)!

Dags att skärpa sig TS. Alla jobb behövs.
Citera
2013-08-10, 13:18
Medlem
Ensamvarg007s avatar
Hatar människor som ts, de finns överallt. Oftast är det lite mer utbildade och jobbar som t.ex advokater.
Att klanka ner på sämre jobb är bara så jvla korkat, alla vill inte och kan inte bli advokater och våra i-lands låtsasjobb som t.ex värdera företag mm.
Och alla jobb behövs.
Citera
2013-08-10, 15:14
Medlem
cogito.ergosums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ensamvarg007
Hatar människor som ts, de finns överallt. Oftast är det lite mer utbildade och jobbar som t.ex advokater.
Att klanka ner på sämre jobb är bara så jvla korkat, alla vill inte och kan inte bli advokater och våra i-lands låtsasjobb som t.ex värdera företag mm.
Och alla jobb behövs.
Det kan vara så pass enkelt att TS är väldigt ung och precis lärt sig tänka lite friare. Att döma av hans historik kan det mycket väl vara så.

Fortsätt tänk, TS. Och nej, det gjorde jag inte då och inte nu. Även ifall det inte handlade om just äldrevården eller städning.
Senast redigerad av cogito.ergosum 2013-08-10 kl. 15:17.
Citera
2013-08-10, 16:41
Medlem
Min mor är städare, hon gick ut med topbetyg i skolan men när hon fick oss barn så bytte hon till ett städarjobb för att hon städade i skolorna vi gick i på lågstadiet. Samt att det funkade bättre med min fars jobb då om något av oss barn var sjuk så slutade hon jobbet när farsan drog till sitt. Idag är hon chef men städar ändå som extra för att hon tycker det är socialt och trevligt att prata med alla elever i skolorna.
Citera
2013-08-10, 19:33
Medlem
Kannongjutarens avatar
Man ska absolut inte skämas över jobb!
Bättre att ha ett jobb än att vara arbetslös och leva på bidrag, städare och folk inom äldrevården behövs.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in