2011-06-21, 22:13
Avslutad
Den här frågan går ut till er som har någon förälder som jobbar med att moppa golv eller torka gamlingar i anus. När ni var yngre och fick frågan vad era föräldrar sysslade med, ljög ni då eller talade ni sanning? Jag kunde inte förstå hur folk vågade yttra sig om deras föräldrars lågt värderade yrken.
Citera
2011-06-21, 22:15
Medlem
BuddhaBasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dead-man-walking
Den här frågan går ut till er som har någon förälder som jobbar med att moppa golv eller torka gamlingar i anus. När ni var yngre och fick frågan vad era föräldrar sysslade med, ljög ni då eller talade ni sanning? Jag kunde inte förstå hur folk vågade yttra sig om deras föräldrars lågt värderade yrken.
Skäms gör man om man känner skam
Citera
2011-06-21, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BuddhaBasse
Skäms gör man om man känner skam
Skammen i sig kan göra att man skäms
Citera
2011-06-21, 22:19
Medlem
valkyriaans avatar
Nä varför skulle vi det?
Citera
2011-06-21, 22:21
Medlem
Varför i hela satans jävla helvete ska man skämmas för att ens förälder ägnar sig åt att försöka göra utsatta personers liv lite bättre? Det är trots allt ett viktigare jobb än att t.ex vara högsta chef på Coca Cola eller McDonalds.
Citera
Medlem
BabelSnabels avatar
Nej jag skäms inte! Men om jag var dina föräldrar skulle jag skämmas för att ha ett barn som inte är uppfostrad bättre än att ställa en så jävla korkad fråga!
Citera
Medlem
Perfectkirbys avatar
Skulle aldrig skämmas över vad mina föräldrar jobbar med.
Citera
Medlem
Voldos avatar
Lågt värderade yrken? Vi får väl se hur du resonerar när du blir bastar 80, blir sjuk och hamnar på ett äldreomsorgshem. Din jävla fjant.

Dessutom varför i hela, hela helvete skulle man skämmas för att ens föräldrar som liten jobbar hårt för att få mig att ha mat på bordet, ak över huvudet och kläder att ha på mig?
Citera
2011-06-21, 22:22
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Skäms? Ditt jävla äckel, det är inget fel på att ha knegarföräldrar.

EDIT men man kanske inte ska ha högre förväntningar på en tjuv.
Citera
Medlem
BuddhaBasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theravada
Skammen i sig kan göra att man skäms
Gäller att skärma av bortskämdheten
Citera
Bannlyst
Citat:

Varför skulle vi?

Hellre det, än en skattefifflade pappa som stjäl pengar från staten och därigenom stjäl från oss andra
Citera
2011-06-21, 22:26
Medlem
hostvinds avatar
Varför skulle de skämmas för att deras föräldrar har hederliga jobb som bidrar till ett bättre samhälle?
Citat:
Ursprungligen postat av KattKiller
Hellre det, än en skattefifflade pappa som stjäl pengar från staten och därigenom stjäl från oss andra
Behålla sina egna pengar ≠ stjäla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in