2011-06-21, 17:16
Medlem
http://www.webmd.com/breast-cancer/n...src=RSS_PUBLIC

ta er tid och ls :-) att trycka ner strogenet har en dlig pverkan p lipidprofilen r dock inget nytt. men folk borde veta
Citera
2011-06-21, 17:36
Medlem
Enfalds avatar
Jag tror inte det har s stor betydelse, i jmfrelse, fr oss mn som missbrukar AI. Nr vi anvnder det frebyggande s hller vi en niv av strogen som motsvarar den normala eller mer. Dr fr vi ingen brist. Nr vi anvnder det akut vid gyno s drar vi bara ner trogenet till farliga niver under ett par veckor eller s. Har AI ngon annan direkt inverkan p lipiderna annat n att det snker strogen?

En kvinna som behandlas mot cancer kan ta AI eller SERM i flera r i strck. Eftersom att det dessutom r deras primra knshormon s blir skert alla bieffekter mer framtrdande.

Man ska helt klart vara frsiktig, det finns skert mnga som inte tror att man f bieffekter frn medicin som ska hjlpa mot sjukdomar.
Citera
2011-06-21, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enfald
Jag tror inte det har s stor betydelse, i jmfrelse, fr oss mn som missbrukar AI. Nr vi anvnder det frebyggande s hller vi en niv av strogen som motsvarar den normala eller mer. Dr fr vi ingen brist. Nr vi anvnder det akut vid gyno s drar vi bara ner trogenet till farliga niver under ett par veckor eller s. Har AI ngon annan direkt inverkan p lipiderna annat n att det snker strogen?

En kvinna som behandlas mot cancer kan ta AI eller SERM i flera r i strck. Eftersom att det dessutom r deras primra knshormon s blir skert alla bieffekter mer framtrdande.

Man ska helt klart vara frsiktig, det finns skert mnga som inte tror att man f bieffekter frn medicin som ska hjlpa mot sjukdomar.

Det har mer betydelse n ingen betydelse ;-)
Citera
2011-06-21, 20:40
Medlem
Enfalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av testocyp
Det har mer betydelse n ingen betydelse ;-)
Haha. Helt klart.

AI kan skert stlla till det fr folk med pundarbeteende. "OM ETT PILLER R BRA MSTE 20 VARA SOM EN AVSUGNING FR MIN HORMONPROFIL!"
Citera
2011-06-21, 22:07
Medlem
HappyHarrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enfald
Haha. Helt klart.

AI kan skert stlla till det fr folk med pundarbeteende. "OM ETT PILLER R BRA MSTE 20 VARA SOM EN AVSUGNING FR MIN HORMONPROFIL!"

Den dr attityden har nog vldigt mnga till de vanliga preppen ocks.
Citera
2011-06-22, 16:51
Medlem
Enfalds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyHarry
Den dr attityden har nog vldigt mnga till de vanliga preppen ocks.
Ja, men d r det ju sant!

Skulle vara kul att se ett diagram ver startdoseringarna hos de som skriver kurrapporter. Det knns som om de har stigit som satan ver tiden, och jag tror inte formen hos anvndarna har frbttrats i samma takt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in