2011-06-21, 03:34
Bannlyst
Hejsan har ett konto just nu på handelsbanken, Och jag har en inkomst från Csn. Jag kan inte ha en bankkonto längre pga av vissa omständigheter. Men jag måste ju ändå ha min inkomst. Kan Csn skicka pengarna till min sambo istället? Eller måste kontot vara i mitt namn?
Citera
2011-06-21, 04:27
Medlem
klinger75s avatar
Låter konstigt .. berätta varför detta är flashback vi vill veta allt

Ta kontakt med CSN och fråga men jag har mycket svårt att tro att de skulle betala ut till ett konto som inte är knutit till dig
Citera
2011-06-21, 07:45
Medlem
Conceptions avatar
Såklart du får ha ett bankkonto om du har fast inkomst. Men skulle nu handelsbanken neka dig av "vissa omständigheter" så kan du gå till en annan bank.

Jag tycker det luktar bidragsfusk lång väg här.
Citera
2011-06-21, 13:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Såklart du får ha ett bankkonto om du har fast inkomst. Men skulle nu handelsbanken neka dig av "vissa omständigheter" så kan du gå till en annan bank.

Jag tycker det luktar bidragsfusk lång väg här.

Nope det är inget fusk, Så fort jag får in mina pengar spelar jag bort dom på poker på 1 dag. Och det går ut över min sambo. Och hon vill ha koll på mina pengar och det är förståerligt. Så jag tänkte om pengarna sätt in på hennes konto sen får jag pengar när jag behöver så jag inte kan spela poker.
Citera
2011-06-21, 14:23
Medlem
klinger75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Nope det är inget fusk, Så fort jag får in mina pengar spelar jag bort dom på poker på 1 dag. Och det går ut över min sambo. Och hon vill ha koll på mina pengar och det är förståerligt. Så jag tänkte om pengarna sätt in på hennes konto sen får jag pengar när jag behöver så jag inte kan spela poker.

Sätt ett autogiro till henne som drar pengarna den 25e från ditt konto .

Stäng alla pokerkonton , och sök KBT terapi du kan få hjälp via socialtjänsten .

hoppas det hjälper
Citera
2011-06-21, 17:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av klinger75
Sätt ett autogiro till henne som drar pengarna den 25e från ditt konto .

Stäng alla pokerkonton , och sök KBT terapi du kan få hjälp via socialtjänsten .

hoppas det hjälper

Ska göra det tack för hjälpen. Men mina sambo har inte samma bank som mig. Så även om jag fixar autogiro så kommer det ta till den 28 innan hon får mina pengar antar jag?
Citera
2011-06-22, 22:03
Medlem
Shadowruns avatar
Har du en bra bank, ska pengarna vara mottagarkontot tillhanda, samma bankdag eller på sin höjd, dagen efter. (vid vanlig överföring, med autogiro vettefan) Oavsett om mottagaren har annan bank.
Citera
2011-06-22, 22:08
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ska göra det tack för hjälpen. Men mina sambo har inte samma bank som mig. Så även om jag fixar autogiro så kommer det ta till den 28 innan hon får mina pengar antar jag?

Jag själv har tidigare fått pengar till ett konto i en bank som automatiskt, hela summan överfördes till mitt konto i en annan bank. Det skedde ögonblickligen pengarna kom. Det borde gå att ordna så att alla pengar överförs till hennes konto genast du får dom. Jag tycker också att det borde gå att prata med dom så att pengarna sätts in på hennes konto istället.
Citera
2011-06-25, 19:08
Medlem
Har du frågat CSN?
Citera
2011-06-25, 19:19
Medlem
calvinclowns avatar
Citat:

Skaffa samma bank som din sambo och ordna därefter med överföringen, då förs pengarna över på direkten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in