2011-06-21, 00:54
Medlem
Hej!

Nu är det såhär att jag har ett litet problem, men för att det inte ska bli alltför svårbegripligt så ska jag nämna några exempel.

Först bestämde jag mig för att börja samla på CD-skivor. Jag önskade mig en sterio i födelsedagspresent, och köpte mig en bunt skivor. Jag märke efter ett tag att "nä, jag vill inte alls samla på cd-skivor".

Sedan gick det över till LP-skivor, och samma sak där - jag kände mig inte alls lika sugen på att samla på det heller efter ett tag.

Sedan gick det över till filmer.
osv osv..

Det här börjar bli riktigt jobbigt och tär på min ekonomi. Är det någon som har en aning om vad som är fel, varför detta slösaktiga betéende?
Citera
2011-06-21, 00:59
Medlem
Du har cancer.
Citera
2011-06-21, 01:07
Bannlyst
Jag tror att du inte är så självsäker och känner att du måste ha något att kunna berätta om när du träffar folk.
Citera
2011-06-21, 01:11
Medlem
Jag är likadan men samlar på smink & hudvård.... någon som vill hitta på något?!

Citat:
Ursprungligen postat av sunflowah
Hej!

Nu är det såhär att jag har ett litet problem, men för att det inte ska bli alltför svårbegripligt så ska jag nämna några exempel.

Först bestämde jag mig för att börja samla på CD-skivor. Jag önskade mig en sterio i födelsedagspresent, och köpte mig en bunt skivor. Jag märke efter ett tag att "nä, jag vill inte alls samla på cd-skivor".

Sedan gick det över till LP-skivor, och samma sak där - jag kände mig inte alls lika sugen på att samla på det heller efter ett tag.

osv osv..

Det här börjar bli riktigt jobbigt och tär på min ekonomi. Är det någon som har en aning om vad som är fel, varför detta slösaktiga betéende?
Citera
2011-06-21, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bremler
Jag tror att du inte är så självsäker och känner att du måste ha något att kunna berätta om när du träffar folk.

Det kan mycket väl vara så. Tack för svaret!
Citera
2011-06-21, 01:22
Medlem
shitmagnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunflowah
Hej!

osv osv..

Mycket enkel problematik där...not!
Samlande är ju nåt som kommer av sig själv och inte något man ska tvinga sig till i nåt sorts konstlat intresse för något.
Varför ville du börja samla på respektive sak; film, cd etc... Och varför slutade du? Köp bara det du vill ha, därför att du är genuint intresserad av det. Skit på hög har man ändå samlat på sig alldeles för mycket av förr eller senare, inget att sträva efter
Citera
2011-06-21, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shitmagnet
Mycket enkel problematik där...not!
Samlande är ju nåt som kommer av sig själv och inte något man ska tvinga sig till i nåt sorts konstlat intresse för något.
Varför ville du börja samla på respektive sak; film, cd etc... Och varför slutade du? Köp bara det du vill ha, därför att du är genuint intresserad av det. Skit på hög har man ändå samlat på sig alldeles för mycket av förr eller senare, inget att sträva efter

Well, problemet är egentligen att så fort jag får pengar så måste jag köpa någonting. Jag kan absolut inte spara pengar. Nu har jag fastnat vid att just samla på saker av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in