2011-06-20, 21:37
Medlem
Deadwalkings avatar
Hej. jag hamnade i en häftigt disskusion med min systers pojkvän. om just detta ämne han sa alla med det har flera personligheter och jag säger att det inte är så vem av oss har rätt egentligen för jag syftade på det jag läst vanföreställningar och hallucinationer och att det finns förändringar på hjärnan. vem har rätt?
Senast redigerad av Deadwalking 2011-06-20 kl. 21:49. Anledning: Felstavning
Citera
2011-06-20, 21:42
Medlem
Du har rätt.

Typisk Hollywood-världsbild och tro att alla med den sjukdomen går runt och har gärna speciella och märkliga och farliga "personligheter" mmmmm spännande.
Citera
2011-06-20, 21:43
Medlem
Drakula09s avatar
kan du lära dig att sätta punkt och börja på ny mening istället för att skriva allt i ett långt stycke det blir väldigt jobbigt att läsa när man gör så och nej jag är ingen petig paragrafryttare jag bara tycker det ligger på grunskolenivå att kunna sådant jag undrar nästan hur gammal du är för du skriver som ett dagisbarn
Citera
2011-06-20, 21:44
Medlem
Deadwalkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HemmaFru
Du har rätt.

Typisk Hollywood-världsbild och tro att alla med den sjukdomen går runt och har gärna speciella och märkliga och farliga "personligheter" mmmmm spännande.
Jag visste det det aset sa att alla med schizofreni har det och att 99% har blivit rövknullade som barn
Citera
2011-06-20, 21:45
Medlem
Det finns en jävla massa olika sorters Schizofreni men kluven personlighet är mycket ovanligt. Det kallas dissociativ identitetsstörning och är alltså inte detsamma som schizofreni.
Citera
2011-06-20, 21:46
Medlem
Deadwalkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakula09
kan du lära dig att sätta punkt och börja på ny mening istället för att skriva allt i ett långt stycke det blir väldigt jobbigt att läsa när man gör så och nej jag är ingen petig paragrafryttare jag bara tycker det ligger på grunskolenivå att kunna sådant jag undrar nästan hur gammal du är för du skriver som ett dagisbarn
Jag är arg för idioten tjatar om att 99% av alla med schizofreni blivit rövknullade som barn. 18 om det är intressant för dig sättet inte punkt så ofta här är precis inget svenska prov eller?
Citera
2011-06-20, 21:51
Medlem
Deadwalkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snorhyveln
Det finns en jävla massa olika sorters Schizofreni men kluven personlighet är mycket ovanligt. Det kallas dissociativ identitetsstörning och är alltså inte detsamma som schizofreni.
Jag tog upp det, han hävdade att det var skitsnack att det inte fanns någon sjukdom som hette så för det vet han för han är en it konsult.
Senast redigerad av Deadwalking 2011-06-20 kl. 21:53. Anledning: Felstavning
Citera
2011-06-20, 21:53
Medlem
katastrofernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deadwalking
Jag är arg för idioten tjatar om att 99% av alla med schizofreni blivit rövknullade som barn. 18 om det är intressant för dig sättet inte punkt så ofta här är precis inget svenska prov eller?
Men du uppfattas som en jubelidiot.
Citera
2011-06-20, 21:54
Medlem
Deadwalkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av katastroferna
Men du uppfattas som en jubelidiot.
Jaja. Men håll er till ämnet nu era svenska lärare
Citera
2011-06-20, 22:01
Medlem
Mondscheins avatar
Min mormor har schizofreni och hon hör röster i huvudet.
Citera
2011-06-20, 22:08
Medlem
Deadwalkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mondschein
Min mormor har schizofreni och hon hör röster i huvudet.
Jo men hon har väl inte flera personligheter ?
Citera
2011-06-20, 22:16
Medlem
movieboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakula09

Men skärp dig! Orka bry sig om det inte är korrekt skrivet eller inte. Jo du är visst en petig paragrafryttare, annars hade du inte brytt dig nämnvärt. Tycker det ligger i grundskolenivå att kunna läsa SVENSKA även om det saknas punkter, du kanske är på dagis nivå och har lite svårt att läsa. Men skriv inte det, du kan lätt uppfattas som imbecill. Du verkar förövrigt vara en lillgammal person, ha en bra kväll.

På TS fråga så svarar jag, du har rätt!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in