2011-06-20, 20:14
Medlem
Precis som rubriken lyder, ''hur blir man av med sexberoendet''?
Jag är starkt beroende... Jag vill ha sex jämt, varje dag.. Helst flera gånger!

Jag undrar om man kan göra något för att få mig att inte vilja ha sex så mycket?

HJÄLP!!
Citera
2011-06-20, 20:19
Medlem
Sjuklings avatar
Skaffa en hobby, någonting du kan lägga tankarna på vid varje lediga stund. Då kommer du sluta tänka på sex när du fokuserar på någonting annat intressant.
Citera
2011-06-20, 20:22
Medlem
Cunt.Draculs avatar
Uppsök en psykolog, dom flesta har kunskap om sexberoende.
Citera
2011-06-20, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av korban
Ser inte detta som ett problem.

Det skulle ju faktiskt kunna bli ett problem.. jobbigt att gå hemma o bara vilja ha sex.. och det är ju inte så att man bara kan ringa vem som helst när som helst. Därför ser jag det som ett litet problem :/
Citera
2011-06-20, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukling
Skaffa en hobby, någonting du kan lägga tankarna på vid varje lediga stund. Då kommer du sluta tänka på sex när du fokuserar på någonting annat intressant.

Jo det skulle ja ju faktiskt kunna göra.. Har ju hållt på med lite olika grejer förr.. men det har liksom inte vart något så ''pillsamt'' så att man slutat tänka på sex..
Citera
2011-06-20, 20:29
Medlem
Tänk inte på det, om du tänker på det så förstärker du det, om du inte tänker på det så kommer det att minska och försvinna efter ett tag.
Gör något annat istället, t.ex. musik eller foto eller hjälp folk med något som du är bra på. Det finns få saker som ger sån pigghet och inspiration som sexuell energi, lägger du din energi på något du känner starkt för så kommer det att bli bra.
Citera
2011-06-20, 20:57
Medlem
-Johan-s avatar
Njae jag är väl likadan. Jag gör inget åt det, knullar med tjejen när jag har möjlighet o runkar då och då, sen lever jag med resten. Även om man är kåt nästan dygnet runt.
Citera
2011-06-20, 21:12
Medlem
PM:a mig ditt nummer...jag kan hjälpa dig....

OnT: Låter som att du borde ha professionell hjälp. Ta kontakt med psykiatrin och missbruksenheten. Dom vet nog var du ska vända dig för hjälp.
Citera
2011-06-21, 08:27
Medlem
xmisselliexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amandalouise

Jag undrar om man kan göra något för att få mig att inte vilja ha sex så mycket?

HJÄLP!!

Jag är likadan, men ser inte problemet......eller snarare, jag har inget problem av mitt iaf. Men om du anser du har ett problem, så sök en psykolog så du kan få hjälp.
Citera
2011-06-21, 15:27
Medlem
Sluta onanera, sluta ha sex. Ge det allt från ett par veckor till ett par månader så är beteéndet borta.
Citera
2011-06-22, 11:23
Medlem
Wannabeswedishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av amandalouise

HJÄLP!!
Även jag vill ha sex dagligen. Men har ingen kille:-(. Det är självdiciplin som gäller
Citera
2011-06-22, 11:29
Moderator
evilhoneys avatar
E&S--Psykologi
//mod
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto