2011-06-20, 12:24
Medlem
Prostatit är en inflammation i prostatan. Läste detta inlägg i en annan tråd och vill ber er som är kunniga att förklara det mer om ni kan. jag tror ja kan ha prostatit så detta vore en stor hjälp för mig.

CITAT:

Testa om ni får tag på Alpha msh "melanotan 2" det är det som får bort min prostatit. Grymt effektivt, upplever inga trängningar efter 1-2v intag.
Prostatan har både alpha och beta receptorer, tar du då 5alpha reducerare som proscar finns det risk för att prostatan hamnar i hormonell obalans. Har testat det mesta som saw palmetto, grön kost, diklofenak, cernitol, ciproflaxin, proscar mm MEN det som funkar är:

HCG - pregnyl 500E eod + 10mg nolvadex

Melanotan 2: 0,40 mg ed.

CITAT SLUT.

/T.big
Citera
2011-06-20, 13:05
Bannlyst
Uppsök vårdcentralen människa.
Citera
2011-06-20, 19:57
Medlem
Blodigmuss avatar
Palmbladet, kolla vad jag skrev här https://www.flashback.org/sp31274375
Har du varit hos läkaren och fått ett finger el två i röven ännu? Har du prostatit får du antibiotika.
Gå o gör ett PSA prov.
Håll dig varm om benen, fötter & bålen.
Samt testa nässelrot som ha skrev om innan, fungerade för mig.
Citera
2011-06-20, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blodigmus
Palmbladet, kolla vad jag skrev här https://www.flashback.org/sp31274375
Har du varit hos läkaren och fått ett finger el två i röven ännu? Har du prostatit får du antibiotika.
Gå o gör ett PSA prov.
Håll dig varm om benen, fötter & bålen.
Samt testa nässelrot som ha skrev om innan, fungerade för mig.

hej BM.

jag fick fingret idag hahaha den va normal men troligtvis en inflammation. ska göra psa imorn.

bra förslag du kommer med. tack.

var kan man köpa hem sånt?

/T.big
Citera
2011-06-21, 01:10
Medlem
Säkraste undersökningen du kan gör är att läkaren masserar prostatan så att det kommer ut prostata sekret ur urin röret sen kollar han det under mikroskop och gör en odling och är det många vita blodkroppar i sekretet då är det inflammation! för mig gjorde det inte ont men det det var inte skönt heller!!!
Citera
2011-06-21, 16:29
Medlem
Kan någon vara snäll och beskriva känslan/smärtan man får av prostatit.
Citera
2011-06-21, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prabaker
Kan någon vara snäll och beskriva känslan/smärtan man får av prostatit.

Det finns många symtom! jag har haft kronisk prostatit i 2 år och när jag har som värst ont så är det en brännande smärta i röven,ljumskarna och i skrevet! jag har ätit många många antbiotika kurer och ibland blir det bättre ett tag! nu har jag varit bra en vecka men smärtan kommer tillbaks när som helst! jag tror att när sjukdomen blir kronsik som i mitt fall så har man det hela livet! därför är det viktigt att man får bra behandling i början så det inte blir kroniskt!!!
Citera
2011-06-21, 19:56
Medlem
Blodigmuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av palmbladet
hej BM.

jag fick fingret idag hahaha den va normal men troligtvis en inflammation. ska göra psa imorn.

bra förslag du kommer med. tack.

var kan man köpa hem sånt?

/T.big
Jag köpte mitt hos http://www.ortagubben.se/brannassla-rot-pulver-100g-p-1703-c-106.aspx
Dock så ser jag att det är slut nu, fast ring o kolla när dom får in igen.
Det är just Nässelrotpulver som du ska ha, ej nässelpulver. För den egenskapen som man är ute efter för att skydda prostatan mot DHT är i roten nässlan, det som finns i bladen är endast 10% av roten. Det finns droppar med, fast dom är betydligt dyrare. OBS det smakar verkligen skit, du måste blanda det med saft el juice annars hulkar du haha
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982
Det finns många symtom! jag har haft kronisk prostatit i 2 år och när jag har som värst ont så är det en brännande smärta i röven,ljumskarna och i skrevet! jag har ätit många många antbiotika kurer och ibland blir det bättre ett tag! nu har jag varit bra en vecka men smärtan kommer tillbaks när som helst! jag tror att när sjukdomen blir kronsik som i mitt fall så har man det hela livet! därför är det viktigt att man får bra behandling i början så det inte blir kroniskt!!!
Jag fick kronisk prostatit diagnos för över 5 år sedan, för mig kändes det som om någon hade sparkat mig på pungen och den där ilande smärtan kunde hålla i sig hela dagen.
Nu så är det i princip borta, kan ha lite känningar ibland om jag blir kall om ben, fötter, bålen. Annars känner jag ingenting faktiskt. Nässelroten hjälpte mig en hel del att bli av med det för 2 år sedan.
Citera
2011-06-21, 22:40
Medlem
Citat:
Jag köpte mitt hos http://www.ortagubben.se/brannassla-rot-pulver-100g-p-1703-c-106.aspx
Det är just Nässelrotpulver som du ska ha, ej nässelpulver. För den egenskapen som man är ute efter för att skydda prostatan mot DHT är i roten nässlan, det som finns i bladen är endast 10% av roten. Det finns droppar med, fast dom är betydligt dyrare. OBS det smakar verkligen skit, du måste blanda det med saft el juice annars hulkar du haha

Jag fick kronisk prostatit diagnos för över 5 år sedan, för mig kändes det som om någon hade sparkat mig på pungen och den där ilande smärtan kunde hålla i sig hela dagen.
Nu så är det i princip borta, kan ha lite känningar ibland om jag blir kall om ben, fötter, bålen. Annars känner jag ingenting faktiskt. Nässelroten hjälpte mig en hel del att bli av med det för 2 år sedan.

ska nog köpa lite sånt ifall de visar sig att ja har prostatit

är prostatit farligt att ha och träna med?

/T.big
Citera
2011-06-21, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ante1982

Ok, det låter inte alla trevligt. Vet man vad som är orsaken till sjukdomen?
Citera
2011-06-22, 02:37
Medlem
Citat:

Kul att höra! jag måste ta och pröva nässelrot. Vad jag menar med att man har det hela livet är att urologen sa åt mig att har man en gång fått prostatit så kommer det att återkomma livet ut fast man kan gå symtomfri långa perioder!! han berättade om patienter som varit bra i flera år men sen kanske badat ute och fått tillbax besvären! så det gäller att komma på vad som triggar det så man kan undvika smärtan så gått det går!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in