2011-06-20, 09:51
Medlem
Mitt absoluta favoritmärke på skjortor är utan tvekan Stenströms, då dem sitter perfekt på mig som är lång och smal. Den enda nackdelen är att de är lite dyra, tänkte kolla om det är någon som vet något annat märke som också gör bra slim-fit? Jag vet att i stort sett alla har slim-fit-modeller, men det är inte många som lyckas bra.
Citera
2011-06-20, 09:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daannneee
Mitt absoluta favoritmärke på skjortor är utan tvekan Stenströms, då dem sitter perfekt på mig som är lång och smal. Den enda nackdelen är att de är lite dyra, tänkte kolla om det är någon som vet något annat märke som också gör bra slim-fit? Jag vet att i stort sett alla har slim-fit-modeller, men det är inte många som lyckas bra.
Stenströms är outstanding. Stanna vid dem och skär ner kostnaderna på annat så kvarstår inte kostnadsfrågan. Se även i långa loppet. Jag använder än i dag skjortor från Stenström som jag köpt för 15 år sedan. Dock får man passa sig från att fläska till sig, för då är det kört.........
Citera
2011-06-20, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styx1
Stenströms är outstanding. Stanna vid dem och skär ner kostnaderna på annat så kvarstår inte kostnadsfrågan. Se även i långa loppet. Jag använder än i dag skjortor från Stenström som jag köpt för 15 år sedan. Dock får man passa sig från att fläska till sig, för då är det kört.........

Jag känner likadant, kör i stort sett enbart Stenströms nu för tiden! Tänkte att det var värt att fråga om någon satt på en guldklimp
Citera
2011-06-20, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daannneee
Jag känner likadant, kör i stort sett enbart Stenströms nu för tiden! Tänkte att det var värt att fråga om någon satt på en guldklimp
Kompis. De enda som "sitter" på en guldklimp är de män o kvinnor med ett synnerligen fördelaktigt yttre. Huvva.....de bara håvar in med fläsk...
Citera
2011-06-20, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styx1
Kompis. De enda som "sitter" på en guldklimp är de män o kvinnor med ett synnerligen fördelaktigt yttre. Huvva.....de bara håvar in med fläsk...

Haha tänkte mer om någon kände till något mer okänt märke som gjorde liknande skjortor Har du provat märket Ljung? Har hört att dem också har bra slim-fit
Citera
2011-06-20, 13:52
Medlem
Håller med om Stenströms slimfit, de är underbara!
Jag köpte en Henri Lloyd slimfit-skjorta i London i våras som har en liknande passform, kostade c:a 5-600 kr, den är jag riktigt nöjd med! De brukar dock vara dyrare i Sverige.
Även Hackett gör bra skjortor men är tyvärr också ganska dyra om du inte lyckas hitta dem på rea...
Citera
2011-11-09, 10:57
Medlem
Narrspegels avatar
Jag köpte en Stenströms för 1300 kr, men blev ganska besviken om jag ska vara ärlig. Det hängde lösa trådar lite här och var, som jag fick klippa bort. Alltså det var inte bara fästa trådstumpar, utan det riskerades att dras ut mer tråd om man inte klippte av. Det är ju bara en tidsfråga innan sånt går upp mer i tvätten. Borde lämnat tillbaks den, men det blev aldrig av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in