2011-06-19, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molly62
Det finns lika galna siffror på skjutna judar som det finns på gasade, så det är väldigt viktigt att man tror på rätt källor.
Det finns inte några som hellst bevis för det som Hillberg skriver om att 10 000 judar blev skjutna den 12.10 1941 i Stanislavov och sedan som ett annat exempel de 40 000 som sköts i Majdanek,Travniki och i Poniatova den 3.11 1943. Det finns inte några som hellst dokument som bevisar antalet och vilka somblev skjutna utan endast vittnen och judiska sådana, vilka inte är tillförlitliga.

De judar som gjorde sig skylldiga till brott sköts i hjäl i lägren och också andra fångar som gjorde sig skylldiga till att bli dömda till döden. Ingen sköts utan orsak.

mina tidigare inlägg raderades på grund av att vi diskuterade siffror angående hur många som dog i förintelsen.
men min fråga till dig (molly62)

Om nu alla som satt i koncetrationslägerna var brottslingar varför sköts och gasades barn ihjäl? vilka brott var de skyldiga till isåfall?
Citera
2011-06-19, 22:58
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubblan1989
mina tidigare inlägg raderades på grund av att vi diskuterade siffror angående hur många som dog i förintelsen.

Om nu alla som satt i koncetrationslägerna var brottslingar varför sköts och gasades barn ihjäl? vilka brott var de skyldiga till isåfall?

Vilka var dessa barn? Vad hette de och var finns obduktionsprotokollen? Var hittar man budgeten för barnens avlivning?
Citera
2011-06-20, 08:51
Medlem
Herr Lindholms avatar
Blandar du inte ihop det med T-4 nu? (Där iofs till en början försökte upprätthålla en fasad med falska obduktionsprotokoll. Men det gick ju sådär när en jeppe dog av brusten blindtarm, trots att den redan var borta.)
Citera
2011-06-20, 13:14
Medlem
Du tror inte mycket av dom dokumeten som fanns e förstörda för länge sen.. Vad hände med alla dessa barn då som blev bort deporterade till olika läger?? Borde ju finnas ganska mycket vittnen idag isåfall som kan intyga att nazisterna inte sköt och gasa ihjäl barnen utan bara kvinnorna och männen.
T4 var de inte där tusentals handikappade barn blev avrättade?
Citera
2011-06-20, 13:45
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Du tror inte mycket av dom dokumeten som fanns e förstörda för länge sen.. Vad hände med alla dessa barn då som blev bort deporterade till olika läger?? Borde ju finnas ganska mycket vittnen idag isåfall som kan intyga att nazisterna inte sköt och gasa ihjäl barnen utan bara kvinnorna och männen.
T4 var de inte där tusentals handikappade barn blev avrättade?

Nej allt måste noggrant bevisas, annars har det inte hänt. Men det hade inte hjälp att du hade haft dokumenter i heller eller namn. Det hade förklarats som förfalskningar. Så det inget bry sig om , de vill ha det. Ett sätt för revisionisterna glida ur greppet.

Visst överlevde många barn, annars hade de inte kunnat vitna 40 år senare eller mer. Men de bruka de säga att de ljuger eller prata i mössan.

T4 är som du säger att de avlivade handikappade barn men också handikappade vuxna.
Det var förgången till "gasningen". De såg det som ett humanitärt sätt att avsluta ett liv, som borde inte normala fall levt(naturens lag). Naturen hade normala fall sorterat ut dem.
Citera
2011-06-20, 15:55
Medlem
felias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Visst överlevde många barn, annars hade de inte kunnat vitna 40 år senare eller mer. Men de bruka de säga att de ljuger eller prata i mössan.

Enligt din mentor VV, överlevde inte många barn. Menar du att de inte blev gasade vid ankomsten?
Citera
2011-06-20, 18:14
Medlem
Citat:

Att barn sköts och gasades hör ju till lögnerna. Barnen dog i de sjukdomar, så som vuxna fångar, som härjade i lägret flere gånger och dödade mängder av fångar och sedan av svälten som började i slutet av kriget.

De barn som led mest var de tyska barnen vid krigets slut och efter.
Citera
2011-06-20, 18:28
Medlem
unsungs avatar
Ändrat rubrik

// moderator
Citera
2011-06-24, 21:17
Medlem
BlizzardKings avatar
Citat:
Nej allt måste noggrant bevisas, annars har det inte hänt. Men det hade inte hjälp att du hade haft dokumenter i heller eller namn. Det hade förklarats som förfalskningar. Så det inget bry sig om , de vill ha det. Ett sätt för revisionisterna glida ur greppet.

T4 är som du säger att de avlivade handikappade barn men också handikappade vuxna.
Det var förgången till "gasningen". De såg det som ett humanitärt sätt att avsluta ett liv, som borde inte normala fall levt(naturens lag). Naturen hade normala fall sorterat ut dem.
För det första har du en fråga från felia att besvara; Enligt din mentor VV, överlevde inte många barn. Menar du att de inte blev gasade vid ankomsten?

För det andra undrar jag vilka bevis du kräver för att en påstådd händelse ska ha, så att säga, laga kraft?
Citera
2011-06-24, 21:55
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlizzardKing
För det första har du en fråga från felia att besvara; Enligt din mentor VV, överlevde inte många barn. Menar du att de inte blev gasade vid ankomsten?

För det andra undrar jag vilka bevis du kräver för att en påstådd händelse ska ha, så att säga, laga kraft?
Så BlizzardKing, nu ska vi lugna oss några grader. Inte bra hetsa upp oss. Han besvarade frågan själv ju
Jag skrev: "Visst överlevde många barn, annars hade de inte kunnat vitna 40 år senare eller mer..."
felia skrev:"Enligt din mentor VV, överlevde inte många barn. Menar du att de inte blev gasade vid ankomsten?"

Vad jag vet, så betyder det varken Alla eller inga alls. Vilken logik slutledning ni har.

Och hur man kan få "visst överlvde många barn... " . För många betyder varken ALLA eller ingen alls... utan några åkte i gas kammaren och några undslapp.
Om alla hade gasats(teoretiskt), så hade ingen kunnat vittna senare eller hur? De som är 70 år eller mer... Så logiskt måste några barn överlevt.... annars hade ingen kunnat vittnat.
Citera
2011-06-24, 22:05
Medlem
Citat:
Så BlizzardKing, nu ska vi lugna oss några grader. Inte bra hetsa upp oss. Han besvarade frågan själv ju
Jag skrev: "Visst överlevde många barn, annars hade de inte kunnat vitna 40 år senare eller mer..."
felia skrev:"Enligt din mentor VV, överlevde inte många barn. Menar du att de inte blev gasade vid ankomsten?"

Vad jag vet, så betyder det varken Alla eller inga alls. Vilken logik slutledning ni har.

Och hur man kan få "visst överlvde många barn... " . För många betyder varken ALLA eller ingen alls... utan några åkte i gas kammaren och några undslapp.
Om alla hade gasats(teoretiskt), så hade ingen kunnat vittna senare eller hur? De som är 70 år eller mer... Så logiskt måste några barn överlevt.... annars hade ingen kunnat vittnat.
Kan du ge mig namnet på ett barn som har gasats, detaljer om när och hur och säkra bevis för just den enskilda händelsen? Så koncist och rakt på sak som möjligt tack, du brukar sväva ut i sidospår och spekulationer.
Citera
2011-06-24, 22:19
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transform
Kan du ge mig namnet på ett barn som har gasats, detaljer om när och hur och säkra bevis för just den enskilda händelsen? Så koncist och rakt på sak som möjligt tack, du brukar sväva ut i sidospår och spekulationer.

I vilket syfte skulle de skriva upp namn som är dömd till döden i förväg?? Som jag innan. Finns inge logik i det. Kan du förklara mig varför de skulle ha namnlistor på folk som skulle dö?
Varför ska de slösa på energi på det? Eller de tänkte "oja om X antal år så blir det, rättegång och vi stackars blir anklagade att vara brottslingar, det blir bäst skriva..."

Som det är som vi skulle begära namnlistor på folk blide dödad dresden... det är ju också ren avrättning från allierade sida. Hur gick det med det? Har ännu ej sett någon lista på det....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in