2011-06-20, 04:12
Medlem
Är en ung kille som genom lätt Photoshopande kommit på att bara att smeta över det tunna området (finns säkert ett faktiskt ord för detta ställe) under ögonen resulterar i ett betydligt attraktivare jag. Det skulle vara trevligt att kunna göra någonting liknande IRL, så, smink?

Jag har noll koll inom området och tar gärna emot information och tips om produkter på hur man effektivt kan åstadkomma detta. Mvh!
Citera
2011-06-20, 04:35
Medlem
Skitonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jersi
Är en ung kille som genom lätt Photoshopande kommit på att bara att smeta över det tunna området (finns säkert ett faktiskt ord för detta ställe) under ögonen resulterar i ett betydligt attraktivare jag. Det skulle vara trevligt att kunna göra någonting liknande IRL, så, smink?

Jag har noll koll inom området och tar gärna emot information och tips om produkter på hur man effektivt kan åstadkomma detta. Mvh!
Tjena, Jersi. Jag tror att det du letar efter är en concealer det finns i varje butik som säljer smink, men använd inte för mycket bara

Klart killar kan använda ansiktsprodukter, men när det kommer till den grad att man kallar det för att vara sminkad kanske man ska ta det lite lugnt med kosmetikan. Att använda concealer för att dölja mörka ringar tycker inte jag är speciellt gay, du gör väl det då du ser friskare ut? Då vore det ju rätt gay att sola på sommaren eller att motionera för att se friskare ut.
Citera
2011-06-20, 05:08
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choppy
Yttrandefrihet på riktigt som Flashback står för, säger vad jag tycker och det handlar inte om osäkerhet, det handlar fan om att man har alla hästar hemma i skallen!

Ähh.. Lägg ner med tramset, vad är det för fel med att använda concealer?

Jag är kille och kör med http://eleven.se/man/jean-paul-gaultier-monsieur-concealer-8983.html

Tycker den funkar bra, men finns billigare anternativ du kan kolla på annars.

Använder även solpuder innan jag drar ut någon helg, och det ser inte onaturligt ut någonstans. mvh
Senast redigerad av TokyoBarn 2011-06-20 kl. 05:26.
Citera
2011-06-20, 07:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TokyoBarn
Ähh.. Lägg ner med tramset, vad är det för fel med att använda concealer?

Jag är kille och kör med http://eleven.se/man/jean-paul-gaultier-monsieur-concealer-8983.html

Tycker den funkar bra, men finns billigare anternativ du kan kolla på annars.

Använder även solpuder innan jag drar ut någon helg, och det ser inte onaturligt ut någonstans. mvh
Antar att Light, Medium och Tawny är ljus/mörkhet i färgen, eller? Om så är fallet vad är passande för en vithyad skandinav som mig själv? Om det inte har med det att göra så ja.. som sagt, jag är inte särskilt insatt i ämnet kosmetika
Citera
2011-06-20, 12:13
Medlem
IronCrunchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jersi
Antar att Light, Medium och Tawny är ljus/mörkhet i färgen, eller? Om så är fallet vad är passande för en vithyad skandinav som mig själv? Om det inte har med det att göra så ja.. som sagt, jag är inte särskilt insatt i ämnet kosmetika

Svårt att säga utan att se din hud. Gå in på Kicks eller liknande och be om lite hjälp så blir det nog rätt.
Citera
2011-06-20, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IronCruncher
Svårt att säga utan att se din hud. Gå in på Kicks eller liknande och be om lite hjälp så blir det nog rätt.
Som jag förstått det är Tawny guldbrun? Det lär väl utesluta den i alla fall. Eller?
När man Googlar om concealer kommer det upp information om "blå" och "Orange" och allt möjligt som jag inte kan relatera till den som länkades hos Eleven tidigare i tråden. Men det kanske är avancerat concealer-(tjej)-prat?

Hursom, här en bild som visar huden rätt bra.

http://i53.tinypic.com/rvm43c.jpg
Citera
2011-06-20, 17:38
Medlem
BilboBus avatar
Någon stans snappade jag upp att den här concealerskulle vara grym:

http://www.makeupstore.se/sesv/products/base/concealer/coverallmix

Det är verkligen inte gay och använda concealer, jag har väldigt tunn-hud under ögonen och om jag inte sovit dåligt vilket är rätt ofta så ser jag i andras beskriva ord: helt nedknarkad ut. Hur mycket jag än skulle vilja så orkar jag oftast inte fixa till mig särskilt väl jämfört med när jag anstränger mig lite, så det blir ju rätt o-ofta som jag "sminkar" mig (använder concealer -.-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in