2011-06-20, 03:52
Medlem
Jag vet inte vart jag ska vända mig riktigt.
Jag vill ha lite mer 'info' om mediciner mot ångest av olika slag.
Har fått ett läkarbesök hos en läkare om ca. en vecka, för att möjligen få något mot min svåra ångest.
Det som jag själv misstänker är just 'Paniksyndrom', enbart för att jag uppfyller symptomen och för att min far har det syndromet.
Har gått 'KBT'(= Kognitiv Beteende Terapi) nu ett tag, vilket inte gett mig så mycket.
Eftersom att ångesten ligger kvar.
Samt kommer den som på en sekund och kan hålla sig en hel dag eller en timme, det är olika.
Men som sagt: Lite mer 'info' om olika mediciner mot ångest, eller kanske någon sorts 'övning' som kan lindra/dämpa denna ångest jag får.
Kanske från egen erfarenhet eller liknande.
Citera
2011-06-20, 05:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OptimusPanda
Har fått ett läkarbesök hos en läkare om ca. en vecka, för att möjligen få något mot min svåra ångest.
Det som jag själv misstänker är just 'Paniksyndrom', enbart för att jag uppfyller symptomen och för att min far har det syndromet.
Har gått 'KBT'(= Kognitiv Beteende Terapi) nu ett tag, vilket inte gett mig så mycket.
Samt kommer den som på en sekund och kan hålla sig en hel dag eller en timme, det är olika.
Men som sagt: Lite mer 'info' om olika mediciner mot ångest, eller kanske någon sorts 'övning' som kan lindra/dämpa denna ångest jag får.

Fluxetin. Hade panik varje dag innan, Sen började jag med det i 6 månader rakt av. Fast det är farligt har inte haft panik sen dess och det var ändå 1 år sen jag slutade.. Tackar gud för det.
Citera
2011-06-20, 10:27
Medlem
Tamburmajors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OptimusPanda

Att gå i KBT betyder inte att ångest/paniksyndromet försvinner på en gång, man måste själv göra saker man får ångest av vilket är i ditt fall?
Citera
2011-06-20, 14:25
Medlem
swaydizzles avatar
Medicin och hälsa -> Psykologi och psykiatri

MVH //mod
Citera
2011-06-20, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamburmajor
Att gå i KBT betyder inte att ångest/paniksyndromet försvinner på en gång, man måste själv göra saker man får ångest av vilket är i ditt fall?

Har fått olika andningsövningar och sånt för att försöka dämpa anfallen.
Men i 50% av fallen då attackerna kommer så fungerar ingenting.
Börjar se medicin som den enda utvägen, även fast det kanske inte är den bästa.
Citera
2011-06-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L_italian
Fluxetin. Hade panik varje dag innan, Sen började jag med det i 6 månader rakt av. Fast det är farligt har inte haft panik sen dess och det var ändå 1 år sen jag slutade.. Tackar gud för det.

Tack!
Ska kolla upp det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in