2011-06-19, 19:03
Medlem
Hej alla FB:are
Var ute och drack öl på krogen igår och som alla vet blir man sjukt törstig framåt stängningsdags efter flera bira.
Jag beställde flera (ölglas) med vatten och drack så mycket tills jag mådde illa (kanse ca 5 glas) på typ 10-15 minuter.
Sen idag har en polare berättat att det kan vara farligt att dricka mycket vatten på en gång pga att man kan få vattenförgiftning som tydligen är skitfarligt.
Har googlat på syntom och så men vet ju inte hur klara eller oklara dessa kan vara

Så det jag undrar är om någon har efarenhet av detta ? Sökte ni eller någon bekant som drabbats läkarvård ?
Kan den mängd jag drack vara farlig ?
Ursäkta för en nojig tråd men om man inte frågar får man ju inget svar
Citera
2011-06-19, 19:09
Medlem
xnts avatar
Fem glas vatten på en kvart är nog ingen fara
Citera
2011-06-19, 19:15
Medlem
Tre100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saak100
Hej alla FB:are
Var ute och drack öl på krogen igår och som alla vet blir man sjukt törstig framåt stängningsdags efter flera bira.
Jag beställde flera (ölglas) med vatten och drack så mycket tills jag mådde illa (kanse ca 5 glas) på typ 10-15 minuter.
Sen idag har en polare berättat att det kan vara farligt att dricka mycket vatten på en gång pga att man kan få vattenförgiftning som tydligen är skitfarligt.
Har googlat på syntom och så men vet ju inte hur klara eller oklara dessa kan vara

Så det jag undrar är om någon har efarenhet av detta ? Sökte ni eller någon bekant som drabbats läkarvård ?
Kan den mängd jag drack vara farlig ?
Ursäkta för en nojig tråd men om man inte frågar får man ju inget svar
Beställ till salt nästa gång.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Hyponatremi
http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=9581
Senast redigerad av Tre100 2011-06-19 kl. 19:17.
Citera
2011-06-19, 19:18
Medlem
Skitonds avatar
Äh, 2,5l vatten på 15 minuter.. det är ingen fara.

Det är när du kommer upp i 5 - 6 liter på under en timme du riskerar att rubba elektrolytbalansen i kroppen.
Citera
2012-08-22, 21:41
Avslutad
Har druckit ungefär 3.5 liter eller något mer idag och är livrädd för vattenförgiftning.
Dricker dessa mängder eller mer varje dag och känner alltid hur hjärnan sväller och jag dör snart varje kväll, Finns det nått substitut för vatten som är lika bra/bättre törstsläckare? alltså inget med massa socker i.
Jävla vattenförgiftnings noja som gör mig yr...
Senast redigerad av volldteckt 2012-08-22 kl. 21:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in