2011-06-19, 14:20
Medlem
Part0uzes avatar
Mitt ex och jag var ute och köpte en mobil till mig.
Eftersom allt mitt blev snott några timmar innan. Eller dagen innan ? Hur som helst!

Telenor med fri surf, 3000 gratis sms till alla och behövde endast betala 299 i månaden.
Kanon tänkte jag. Jag ringer ju aldrig heller.

Men det har kommit till mera, och telefonen INGICK när man tecknade.
Men har fått betalat för den iaf, säljaren ljög alltså.

Vill eller har varken råd att betala upp mot 600 i månaden för detta.
Gjorde det på mitt förra abonnemang, och säljaren sa att det var onödigt dyrt och detta skulle spara mig pengar. Icke..

Kan jag ge tillbaka telefonen till honom (mitt ex), eftersom de står på hans namn.

Han vill ju inte ses heller för att skriva över den på mig.
Så funderar på att ge telefonen till honom ist.

Kan jag råka illa ut ?? Eftersom JAG har använt den sen februari. Betalat osv.
Jag menar den står ju på honom?

Elakt, men vet att han behöver ny tele också om han nu inte skaffat en
Citera
2011-06-19, 14:26
Medlem
står telefonen och räkningen i hans namn är det ur ett juridiskt perspektiv hans att betala också förutsatt att inget annat är överenskommet.
Senast redigerad av Lovefare 2011-06-19 kl. 14:29.
Citera
2011-06-19, 14:26
Medlem
stilltons avatar
telefonen är inte avtalet. om du ger den till honom eller ej har ingen betydelse. du har ett muntligt avtal med honom att betala abonnemanget. rent rättsligt kan det vara svårt för honom att bevisa, men han har dock rätten på sin sida. om du slutar att betala abonnemanget så kommer ditt ex bli betalningsskyldig. det betyder dock inte att ditt ansvar försvinner.

och ja, du är en jävla fitta om du försöker blåsa nån på det viset. ta ansvar över dina egna dumma beslut för helvete.
ditt ex har försökt hjälpa dig när du själv inte kunnat ingå avtalet. och du tackar honom genom att försöka blåsa honom på tusentals kronor?
Citera
2011-06-19, 14:50
Medlem
Part0uzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lovefare
står telefonen och räkningen i hans namn är det ur ett juridiskt perspektiv hans att betala också förutsatt att inget annat är överenskommet.

Betalningen är kopplat till mitt konto. Men på Telenor sidan står et hans adress samt namn.
Så det dras bara pengar från mitt konto när det ska betalas.
Jag har endast 2000 i månaden. Så 600 dras de till telenor..
Citera
2011-06-19, 16:25
Medlem
Part0uzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stillton
telefonen är inte avtalet. om du ger den till honom eller ej har ingen betydelse. du har ett muntligt avtal med honom att betala abonnemanget. rent rättsligt kan det vara svårt för honom att bevisa, men han har dock rätten på sin sida. om du slutar att betala abonnemanget så kommer ditt ex bli betalningsskyldig. det betyder dock inte att ditt ansvar försvinner.

och ja, du är en jävla fitta om du försöker blåsa nån på det viset. ta ansvar över dina egna dumma beslut för helvete.
ditt ex har försökt hjälpa dig när du själv inte kunnat ingå avtalet. och du tackar honom genom att försöka blåsa honom på tusentals kronor?

Okej. Men eftersom jag bara betalat och använt den. Resten står på honom.
Kan det väl inte hända något ?

Ja jag tycker också det är fittigt gjort av mig, skulle aldrig gett tillbaka den om inte säljaren lurat mig. Jag går i skolan ännu och det gör inte han. Jag har varken jobb eller pengar. Vilket han har.
Han vill ju heller inte skriva över den så får ge honom den isf.
Citera
2011-06-20, 11:44
Medlem
Du kan ju alltid spärra autogirot då. Om du blivit lurad av säljaren borde du kunna häva köpet, men eftersom det tydligen gått ett par månader verkar det osannolikt.
Citera
2011-06-20, 19:15
Medlem
Part0uzes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aries1979
Du kan ju alltid spärra autogirot då. Om du blivit lurad av säljaren borde du kunna häva köpet, men eftersom det tydligen gått ett par månader verkar det osannolikt.

Jag pratade med telenor i kund-chatt och då beklagade dom bara att jag blivit lurad :s
De va efter 1a eller 2:a räkningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in