2011-06-19, 01:50
Bannlyst
Formaterade om datorn, upptäckte att jag inte vet var installationsskivorna är, laddade ner windows xp, packade upp isofilen till ett usbminne (denna datorn har ej brännare), sätter i usbminnet i den andra datorn (är inställd på att boota från usbminne), står på skärmen att bootmsg (elr snarlikt) fattas.

Hur lösa?
Citera
2011-06-19, 01:53
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSchniben
Formaterade om datorn, upptäckte att jag inte vet var installationsskivorna är, laddade ner windows xp, packade upp isofilen till ett usbminne (denna datorn har ej brännare), sätter i usbminnet i den andra datorn (är inställd på att boota från usbminne), står på skärmen att bootmsg (elr snarlikt) fattas.

Hur lösa?

Den här tråden skall bli intressant att följa, Jag har installerat både OS X en rad olika Linuxdistar och Haiku via USB men jag tror att Windows inte kan installeras denna väg på grund av stenåldersteknik..

Windows kan väl bara bota från C: ??
Citera
2011-06-19, 01:53
Medlem
symers avatar
Du kan inte läsa in en ISO-fil från ett USB-minne. Bränn skivan, det är det enklaste, eftersom du inte har en brännare, be en kompis, har du ingen kompis, köp en brännare.
Citera
2011-06-19, 01:54
Medlem
Du måste göra USB-stickan bootable först, googla det.. Sen ändrar du bara i BIOS när du startar datorn så att den bootar ifrån USB:n istället för hårddisken.
Citera
2011-06-19, 01:56
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLazahYoda
Du måste göra USB-stickan bootable först, googla det.. Sen ändrar du bara i BIOS när du startar datorn så att den bootar ifrån USB:n istället för hårddisken.

Så gör man med Linux, men funkar det med Windows? Blir stickan C: då eller???
Citera
2011-06-19, 01:56
Medlem
HenryLurkers avatar
Finns ett bra program för att just installera Windows från USB-minne. Kolla länken, fungerar riktigt bra!

http://wintoflash.com/home/en/
Citera
2011-06-19, 10:44
Medlem
sommarlovs avatar
Installationsprogrammet för Windows är ett DOS-program (JA!).
USB-minnet ska emulera en diskett som bootar DOS, som startar installeraren...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in