2012-09-16, 18:13
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disintergrator
Jag menar Hitler hade en fru.
Han var väl i ärlighetens namn varken snygg, snäll eller trevlig, eller??
Hitler var världens mäktigaste man under några år. Det är en rätt effektiv egenskap när det gäller att attrahera kvinnor.
Citera
2012-09-16, 20:20
Medlem
Afrolovers avatar
Ensamhet kan ha många ansikten. Att själv välja leva ensam kan vara mycket skönt, att göra det och önska något annat är givetvis pest.

Själv har jag svårt förstå mig på dem som bara måste ha ett förhållande. Efter flera längre förhållnanden och tio år som sambo, med tre ungar, tog jag en "time out". En "time out" som nu varat över 15 år och jag fortfarande trivs med.

Ja jag har förlikat mig med att leva ensam.
Citera
2012-09-16, 20:42
Medlem
TheBurdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Afrolover
Ensamhet kan ha många ansikten. Att själv välja leva ensam kan vara mycket skönt, att göra det och önska något annat är givetvis pest.

Själv har jag svårt förstå mig på dem som bara måste ha ett förhållande. Efter flera längre förhållnanden och tio år som sambo, med tre ungar, tog jag en "time out". En "time out" som nu varat över 15 år och jag fortfarande trivs med.

Ja jag har förlikat mig med att leva ensam.

Antar att du åtminstone har vänner, eller?
Citera
2012-09-16, 20:47
Avslutad
Alltså att leva ensam har jag aldrig haft problem att göra. (27) Tror även att det kommer sitta i framtiden med. Att flytta ihop med någon, dela saker och annat. Nej du, inte min melodi.
Citera
2012-09-16, 20:59
Medlem
Disintergrators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Hitler var världens mäktigaste man under några år. Det är en rätt effektiv egenskap när det gäller att attrahera kvinnor.

Exakt! Det är ett exempel av många där trevlighet och snällhet är sekundära egenskaper.
Själv anser jag att kvinnor ofta tror att en snäll kille är oerhört viktigt, men egentligen är det andra egenskaper som väger tyngre. Klart att det är bra om dom inte får spö av sin karl, men snällhet är generellt överskattat.
Mycket därför att det är en ytterst fin gräns mellan snällhet och menlöshet!
Vill man ha snällhet och trevlighet kan man skaffa en Golden Retriver, när det gäller män är det annnat som är viktigt.
Citera
2012-09-16, 21:22
Medlem
Svensk mentalitet är totalt efterblivet.

T.ex ett bevis på det är att folk tycker man ska "skita i o vända ryggen till de som ter sig illa"

I själva verket så är det detta bettendet som kommer fucka upp världen för man låter folk som ter sig illa, fortsätta göra det.

Därav så borde du flytta till ett annat land, du kommer trivas bättre eftersom sverige är nog lägst i världen på det som kallas gemenskap.
Citera
2012-09-16, 21:28
Medlem
Herr.Vakens avatar
Jag brukar tänka att om jag verkligen, och då - verkligen - lessnat på att inte ha en flickvän, så kan man alltid köpa en hora. Eller "eskort", eller dra till någon riktigt, riktigt nice festival. Eller köpa en thai, eller ryss.

Det löser sig. Allt måste fan inte vara perfekt.
Citera
2012-09-16, 21:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Vaken
Jag brukar tänka att om jag verkligen, och då - verkligen - lessnat på att inte ha en flickvän, så kan man alltid köpa en hora. Eller "eskort", eller dra till någon riktigt, riktigt nice festival. Eller köpa en thai, eller ryss.

Det löser sig. Allt måste fan inte vara perfekt.

I slutändan är det ryskan som har köpt dig... Dyra små as.
Citera
2012-09-16, 22:15
Medlem
Disintergrators avatar
Det är inte fitta jag saknar, det är kärlek och närhet!
Sånt går inte att köpa för pengar!

Jag har det som ingen vill ha, jag vill ha det jag ej kan förmå.
Det som andra lätt verkar kan ta,det kan jag inte alls lyckas få.
Visst vore det bra om man visste, vari bristen jag har kan bestå?
Om orsaken till det man miste, är något som man kan förstå?

Men så är tyvärr icke fallet, jag har ingen aning och tro.
Anledningen till förfallet, i mörkaste dunkel tycks bo.
Men nu när mitt hopp det har slocknat, när loppet är kört och förbi.
Närsom tron den har sjunkit och bottnat, när jag vet att jag aldrig blir vi.

Då trodde jag väl att en lättnad, ett slut på min längtan få se.
Att längtan till sist vore mättad, att den bönen jag ej längre be.
Men just detta att kunna dela, sitt liv med en annan person,
att av två halva bilda en hela, det är större än starkaste tron.

Och jag tror att hur man än agerar, hur man tänker, funderar och gör,
så är kärleken det som regerar, ifrån barnsben och än tills vi dör.
För en nämnare har vi gemensam, var människa är bara sån.
Det är lättare att vara ensam, om man är det tillsammans med nån.
Citera
2012-09-16, 22:25
Medlem
melechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disintergrator
Anna Ternheim är en kvinna med otroligt mycket mörker i sej. Igenkänningsfaktorn i hennes texter är hög! Iaf. tidigare innan hon började lira med pensionärsgubbar i Nashville!
Hon är ett exempel på hur furundrad man kan bli över hur en så pass söt tjej kan känna så mycket tomhet och ensamhet! Hon ser väl änndå helt okej ut!?

Vad gäller fru Ternheim så tror jag bara hon saknar dopamin eller serotonin eller nåt annat i kroppen som leder till depressioner, och har nog inget med hennes parliv att göra. En del väljer att medicinera, en del väljer gitarren.
Citera
2012-09-16, 22:27
Medlem
Ja, mitt livs kärlek är död.Så Ja, ingen kan ersätta honom någonsin
Citera
2012-09-16, 22:28
Medlem
melechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adam211
Jag är en sociopat. Jag har inga känslor gentemot andra människor, visar ingen ånger eller empati och kan inte känna att jag saknar någon eller något. Därför tycker jag inte att ensamheten är något problem.

Det är okey om du inte har latent våldsam läggning, och förmodligen en bra utgångspunkt i dagens karriärsorienterade värld. I annat fall låter det riktigt otäckt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in