• 1
  • 2
2011-06-18, 16:32
Medlem
Det kan också vara en social grej att vara några personer samlade runt en vattenpipa som snackar skit och röker lite nikotinfri smaksatt tobak. Inget man blir hög på eller ens påverkad, man får ingen nikokick, ingenting...Bara en kul grej.
Citera
2011-06-18, 16:40
Medlem
mafaldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongmon
Tror inte dom bryr sig om något som (endast) innehåller nikotin.
Har flera polare som hade vattenpipor när vi var yngre (13-15).

Då är det verkligen skilllnad på föräldrar och föräldrar....Jag har vuxit upp i grov missbruksfamilj och jag är givetvis L I V R Ä D D för att mina barn skall prova droger. Jag hade inte tillåtit vattenpipa iaf, men jag är glad när man kan få så bra svar på FB och snabbt stilla sin oro... Jag visste ju inte om det var rökheroin eller vad det var...
Citera
2011-06-18, 16:42
Medlem
mafaldos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mandarin2011
Jag rökte själv en del vattenpipa när jag var yngre (4-5 år sedan), först rökte jag vanlig vattenpips tobak, sedan hittade någon av föräldrarna en artikel där det framkom att det var värre för lungorna att röka vattenpipa (självklart med tobak) än att röka vanliga cigaretter.

Tror skribentens argument var något i form av att man normalt sett sitter en längre stund med vattenpipan än vad man gör när man röker en cigarett och iom det lyckas man få i sig mer gifter under den perioden trots att det inte är lika mycket gifter i själva tobaken.

Dock om dom röker den tobaksfria varianten har du absolut ingenting att oroa dig för. Hittade inte den artikeln men hittade en annan artikel som kan vara intressant för dig.

http://www.lakartidningen.se/engine.php?articleId=5545

Tack för länken, jag läste artikeln!
Citera
2011-06-18, 16:53
Medlem
Danne.Bs avatar
Vattenpipa är en social grej, till och med min farmor som är 74 har en och hon har på sin höjd druckit alkohol, hon röker inte ens vanliga cigg
Senast redigerad av Danne.B 2011-06-18 kl. 16:54. Anledning: Glömde bort att farmor fyllt år.
Citera
2011-06-18, 18:20
Medlem
Telefonladdares avatar
Vattenpipa rökte man ju en del i sina yngre dagar (15 snåret). Som sagt en social grej och att det är skillnad på föräldrar är ju självklart men jag tycker du ska tillåta en vattenpipa. Ingen farlig grej i mina ögon iallafall.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in