2020-03-28, 21:45
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prostatit
Medicinen har bättre effekt desto tidigare den sätts in då den hämmar förökningen av viruset.
Finns att läsa om detta på ett flertal sidor.
Överlag har den dock rätt liten effekt vad jag förstått ibland nästan ingen.

Lindrar, men no cure.
Citera
2020-03-30, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Lindrar, men no cure.
när jag får utbrott på ställen huden är tunn går det bort snabbt och lämnar inga spår efter sig. men på tjockare hud tex lår o röv är de borta efter fleera veckor och lämnar stort rött jävla bajs efter sig. tips på hur man kan ta bort dessa eller ljusa upp??? kan man smörja in med acne medicin??
Citera
2020-03-30, 00:51
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bochi2
när jag får utbrott på ställen huden är tunn går det bort snabbt och lämnar inga spår efter sig. men på tjockare hud tex lår o röv är de borta efter fleera veckor och lämnar stort rött jävla bajs efter sig. tips på hur man kan ta bort dessa eller ljusa upp??? kan man smörja in med acne medicin??
Går bort så småningom. Men sen kommer nya.
Citera
2020-03-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prostatit
Medicinen har bättre effekt desto tidigare den sätts in då den hämmar förökningen av viruset.
Finns att läsa om detta på ett flertal sidor.
Överlag har den dock rätt liten effekt vad jag förstått ibland nästan ingen.
hur många dagar från det att man känner det är pågång ska man ta det? och hur många mg om dagen?
Citera
2020-03-30, 18:28
Medlem
Citat:
Går bort så småningom. Men sen kommer nya.
skulle du säga att jag o du är i riskgrupp va det gäller corona. vet att inte alla virus är samma men om vår immunsystem inte ens kan hålla herpes utbrott borta är vi i skiten om corona virus kommer in i kroppen
Citera
2020-03-30, 19:23
Medlem
Jofs avatar
Citat:
skulle du säga att jag o du är i riskgrupp va det gäller corona. vet att inte alla virus är samma men om vår immunsystem inte ens kan hålla herpes utbrott borta är vi i skiten om corona virus kommer in i kroppen
Tror faktiskt att det kan vara en liten, men dock en riskfaktor. En infektion som kan försvaga.
Citera
2020-03-31, 03:39
Medlem
Hej goingar, ska söka vård men for now tänkte jag se vad ni säger om detta. Är det herpes tro?

Har vid tidigare tillfälle, ca 4 månader sedan haft kramper i slidan, en muskel som spänt sig och varit hård som sten och gjort det omöjligt att ha sex eller ens använda tampong. Gick till gynekolog men fick inte tid förens det redan hade gått över och fick inte ut något av det alls.

Nu har det kommit tillbaka, det är som att musklerna spänt sig och skapat en vägg, det kommer inte ens in ett lillfinger.
Upptäckte också att precis vid öppningen är det som en liten finne, det är väldigt rött och svårt att se i spegel om det är en finne eller blåsa eller vad det nu kan vara. Är det typiska symptom för könsherpes? Den ploppen jag känner av svider och kliar vid beröring, har under denna perioden med fiffimusklerna också fruktansvärt ont, kan knappt gå eller röra mig, när jag sitter går det relativt okej. Tänker om alla dessa symptom kanske har någon koppling med herpesutbrott?
Citera
2020-03-31, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosan1
Hej goingar, ska söka vård men for now tänkte jag se vad ni säger om detta. Är det herpes tro?

Har vid tidigare tillfälle, ca 4 månader sedan haft kramper i slidan, en muskel som spänt sig och varit hård som sten och gjort det omöjligt att ha sex eller ens använda tampong. Gick till gynekolog men fick inte tid förens det redan hade gått över och fick inte ut något av det alls.

Nu har det kommit tillbaka, det är som att musklerna spänt sig och skapat en vägg, det kommer inte ens in ett lillfinger.
Upptäckte också att precis vid öppningen är det som en liten finne, det är väldigt rött och svårt att se i spegel om det är en finne eller blåsa eller vad det nu kan vara. Är det typiska symptom för könsherpes? Den ploppen jag känner av svider och kliar vid beröring, har under denna perioden med fiffimusklerna också fruktansvärt ont, kan knappt gå eller röra mig, när jag sitter går det relativt okej. Tänker om alla dessa symptom kanske har någon koppling med herpesutbrott?
ja. herpes typ2

edit: men ja precis du får söka hjälp när du har utbrottet eftersom dom säkerställer virusdiagnosen genom att undersöka vätskan från finnen/blåsan
Senast redigerad av bochi2 2020-03-31 kl. 15:49.
Citera
2020-03-31, 15:43
Medlem
Citat:
Tror faktiskt att det kan vara en liten, men dock en riskfaktor. En infektion som kan försvaga.
hur gammal äru om man får fråga. vet att hsv2 kommer mindre o mindre ju äldre man blir. är själv 24 så helvetet har bara börjat.

vad tror du om man smörjer honung på viruset? iaf när det börjat läka.
Det har antibakteriella funktioner men de kanske är bra för virus också
Citera
2020-03-31, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosan1

När du väl fått en tid hos venerologen eller gynekologklinik kan du ställa dessa frågor och sen återkomma plz.

Har haft detta i ett par år nu och allt hände så fort första gången hann inte ställa frågor. Får söka hjälp efter corona. Har några frågor ifall någon av er kan svara på skulle jag uppskatta det.(hsv2)

- När hsv2 är i vecka 2-3 och nästan gått bort men är kvar som sårskorpor, är "viruset" kvar då?(vet att det är kvar i kroppen men menar på ytan)
- När det är grova utbrott som är stora, vätskefyllda och utstående, blir det värre om man sitter på det? (kan inte undvika att sitta i en månad). Går det bort långsammare?
- Är viruset blåsorna, vätskan eller/och det röda runtomkring?
- Bör man göra sönder blåsorna för att påskynda läkning?
- Hur minskar / tar man bort mörkröda ärren dom lämnar efter sig?
- Kan man ha plåster på?

Medicin
________
-Hur ofta ska man ta vaciklovir ? När man känner att det är på gång o vill ta medicin för att minska spridningen tar man det i 3 eller 5 dagar sträck?
- På medicinen jag fick ut är det i dos 500mg, det står 2 gånger dagligen. Men på bipackssedeln står det 250mg ta 2 gånger dagligen. I 4 dagar tog jag alltså 1000 mg av medicinen. Hur skadligt var det?
- Hur vanligt är darrningar i tex finger, hudutslag och mardrömmar.
- Lysin funkar ganska bra som en extra grej men är det skadligt att ta det varje dag, 1000mg?
Citera
2020-03-31, 15:52
Medlem
Citat:
hur gammal äru om man får fråga. vet att hsv2 kommer mindre o mindre ju äldre man blir. är själv 24 så helvetet har bara börjat.

jag är 23 år, fick tips av en kompis att köpa en salva som ska ha kylande effekt och lindra kliandet
Citera
2020-03-31, 16:03
Medlem
Jofs avatar
Citat:

Det får man inte fråga på FB. Har inte hört att det blir bättre med åren, nej.
Smörj på kokosfett.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in