2011-06-18, 13:42
Medlem
slowmedowns avatar
För någon vecka sedan sov jag med en hög toffs och när jag vaknade nästa dag så (vad jag tror) hade den legat och tryckt mot mitt öra/bakhuvud och jag hade jätte ont. Detta har hänt innan att jag fått ont i nacken och liknande när jag har haft någon för hårt sittande toffs eller liknande. Men nu har det gått en vecka och det har fortfarande inte försvunnit.

Det gör inte jätte ont men det känns. Det känns inte som att det sitter i huvudet utan snarare på huden. Trycker jag på huden runt omkring känns det som att det är ömt eventuellt lite svullet. Jag trodde detta skulle gå över på en dag eller två men det verkar inte så. Så börjar bli lite irriterad. Med en pronaxen försvinner "smärtan" men det känns ändå ömt. Men jag vill ju inte äta massor av värktabletter heller.

Vad kan man göra? Hur lång tid kan det ta innan det försvinner?
Citera
2013-03-25, 15:15
Medlem
Känner ungefär likadant, Fick du reda på vad det kunde vara?

Mvh
Citera
2013-03-25, 17:02
Medlem
Låter som långvarigt tryck på en hudnerv och nerver tar ofta lång tid på sig att läka. Det vanlig är att man vaknar av obehaget då någon nerv kläms eller blodförsörjningen blivit för dålig till ett område. Men sover man djupt eller tagit alkohol, sömnmedel eller andra droger så kan detta skyddssystem hämmas. Klassiskt fall är en alkoholpåverkad som somnar med armen över en hård kant och vaknar upp förlamad i armen. I värsta fall man skadan bli permanent. I TS fall låter det relativt harmlöst speciellt om känseln håller på att komma tillbaka spontant. Nerver läker sakta.
Citera
2013-03-25, 20:39
Medlem
Tack för svar op9618.

Är lite orolig, boka tid imorgon på hälsocentralen.
Citera
2013-03-27, 16:50
Medlem
slowmedowns avatar
Jag fick aldrig veta vad det var. Men jag lever än och det försvann av sig självt. Jag tror inte du behöver rusa till vårdcentralen för det där.
Förövrigt vilken Bump!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in