2004-10-24, 12:48
Medlem
Mr_Bigs avatar
Hur många tycker att man ska kunna radera sitt inlägg?
Citera
2004-10-24, 13:07
Medlem
Det vore bra om man kan editera sitt eget inlägg under en timma.
Därefter får man stå för det skrivna!
Citera
2004-10-24, 13:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.
Det vore bra om man kan editera sitt eget inlägg under en timma.
Därefter får man stå för det skrivna!
Jag håller med. En användare ska inte kunna radera en tråd bara för att en denne (behöver ju inte nämna några namn) märker att han/hon blir till åtlöje när han/hon ställer dumma frågor.
Citera
2004-10-24, 13:15
Medlem
Ruskigbusss avatar
Jag skulle inte vara negativ till att man kan radera så länge någon inte har svarat på inlägget. Men, det är inte säkert att detta går att lösa - rent tekniskt.
Citera
2004-10-24, 13:19
Medlem
Mr_Bigs avatar
Man kan ju ha en tidsvall på ca 5min för att radera posten. Tänk om man t.e.x felpostar.
Citera
2004-10-24, 13:19
Medlem
mi:nes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-800
Jag håller med. En användare ska inte kunna radera en tråd bara för att en denne (behöver ju inte nämna några namn) märker att han/hon blir till åtlöje när han/hon ställer dumma frågor.
*minns både den ena och den andra tråden* *hostshakademushost* Näh, inga personliga påhopp var det.

Det finns många anledningar till att man inte ska kunna ta bort inlägg. Från ett rent programmeringsmässigt sätt så skulle det vara jobbigt att behöva defragmentera databaserna hela tiden =P
Citera
2004-10-24, 14:01
Medlem
TuXIs avatar
Ähh.. Då kommer det bara finnas masssa folk som kanske tar bort sina inlägg där svar finns på frågor.

Och då blir det ju tomma hål, å det går ju inte.
Citera
2004-10-24, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Big
Man kan ju ha en tidsvall på ca 5min för att radera posten. Tänk om man t.e.x felpostar.

Så länge ingen har svarat på tråden..
Citera
2004-10-24, 17:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_Big

*Tidsintervall på ngn min iallfall, om man felpostar.. Ja de borde de vara.
Citera
2004-10-24, 17:47
Medlem
hagge3s avatar
Ja, det vore en bra idé, att man kan radera under de första 10 minuterna eller nåt. Ibland råkar man dubbelposta p.g.a att servern är seg, då är det bättre att man kan ta bort det.
Citera
2004-10-25, 02:15
Medlem
jols avatar
Varför inte bara anmäla sin egen post till mod för borttagning?
jo för det går inte, hehe... men man kan be nån annan göra det!
Citera
2004-10-25, 02:24
Medlem
BF_Swedens avatar
Det har ju hänt att någon skrivit något i psykologiforumet och ställt en fråga hur han/hon ska göra med sitt förhållande eller något liknande.
Sedan har personen blivit rädd för att partnern ska komma in och se de som är skrivet och då tycker i alla fall jag att det är berättigat att få ta bort det. Andra anledningar kan ju vara om ens nick blivit känt på sitt jobb och man kanske skrivit något som inte är fördelaktigt om det kom ut.
Eller så har man skrivit något som polisen kan vara intresserad av i en pågående utredning.
Det finns många anledningar till att man alltid ska kunna radera sina inlägg. Jag tvivlar på att det skulle gå inflation i raderingar- hittills har väl inte detta varit något stort problem.
Alternativt kan man ju ha en spärr på ett antal timmar och efter det får man inte radera sina inlägg om man inte får en moderators godkännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in