Flashback bygger pepparkakshus!
2011-06-18, 11:56
Medlem
Snälla behöver er hjälp.

Jag har problem med vad som kalas " psykologiska,kräkningar och illamående" Jag kräks av ångest. För 1 år sedan var det så illa att jag inte fick i mig någon mat alls och fick ligga på sjukhus med dropp och har haft sondslang ett bra tag också, för att få i mig näring. Jag lyckades ta mig ur skiten till slut och sakta börja äta och få ett liv igen. Inte kräkts på ett halvår.

Men såg gjorde min pojkvän slut med mig för en månad sedan och jag blev tvungen att flytta hem till föräldrarna igen. Såklart så blev jag ju ångestfylld och blev då såklart illamående, tvingade i mig mat men kräktes direkt upp det. Tankarna börjar snurra igen, och nu har jag kräkts varje dag och ångesten är enorm. Ju mer jag spyr ju mer ångest får jag för då får jag tankarna att allt kommer gå åt helvete igen och jag kommer hamna på sjukhus igen.

Hur fan ska jag ta mig ur den här onda cirkeln? ! någon som har något förslag överhuvudtaget? vad som helst...
Citera
2011-06-18, 11:58
Medlem
unsungs avatar
Det kanske är dags att söka professionell hjälp?
Citera
2011-06-18, 12:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fresubin
Snälla behöver er hjälp.

Jag har problem med vad som kalas " psykologiska,kräkningar och illamående" Jag kräks av ångest. För 1 år sedan var det så illa att jag inte fick i mig någon mat alls och fick ligga på sjukhus med dropp och har haft sondslang ett bra tag också, för att få i mig näring. Jag lyckades ta mig ur skiten till slut och sakta börja äta och få ett liv igen. Inte kräkts på ett halvår.

Men såg gjorde min pojkvän slut med mig för en månad sedan och jag blev tvungen att flytta hem till föräldrarna igen. Såklart så blev jag ju ångestfylld och blev då såklart illamående, tvingade i mig mat men kräktes direkt upp det. Tankarna börjar snurra igen, och nu har jag kräkts varje dag och ångesten är enorm. Ju mer jag spyr ju mer ångest får jag för då får jag tankarna att allt kommer gå åt helvete igen och jag kommer hamna på sjukhus igen.

Hur fan ska jag ta mig ur den här onda cirkeln? ! någon som har något förslag överhuvudtaget? vad som helst...

Att wiina på flashback är knappast någon bra idé eftersom klimatet här är som det är. Sök istället hjälp från någon/några som faktiskt KAN sådant här.
Citera
2011-06-18, 12:27
Medlem
Moff .. es avatar
Du måste ju ha hjälp med det här! Kan inte dina föräldrar hjälpa dig så du kommer iväg till sjukhus?
Citera
2011-06-18, 13:36
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Något ångestdämpande kanske?

Finns massor av olika antidepressiva mediciner, alla fungerar lite olika så man får prova sej fram.

Bara man står ut de första månaderna till det får full effekt.

Hur många gånger per dag spyr du?
Det är extremt frätande på tandemaljen, så när du fått din antidepressiva medicin bör du går till tandläkaren och kolla upp din tandstatus.

Kan förresten rekommendera Risperdal, den är egentligen för psykotiska tillstånd, men om en patient med ångestproblematik tar en mycket liten dos, typ 0,5 -1 mg/dag så försvinner ångesten fortare än den skulle gjort med antidepressiva.

Och när du har ätit den i några månader kan du se klarare på din situation och sluta med medicinen.

Vet att den hjälpt andra med liknande problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in