2011-06-17, 23:02
Medlem
FapFaps avatar
Jag är inte säker om det redan finns en tråd för det här men jag skulle gär vilja ha en bra förklaring av ordet "hardcore". Jag menar inte musikstilen utan den andra sorten.
Citera
2011-06-17, 23:07
Medlem
Solid.Alvedons avatar
Lite hårdare tag,
Citera
2011-06-17, 23:09
Bannlyst
Hård kärna.
Där har du en perfekt förklaring.
Citera
2011-06-17, 23:12
Medlem
Det är en synonym till "extremist"
Citera
2011-06-17, 23:38
Medlem
Nemesis1s avatar
Det finns åtminstone tre musikstilar som är kallas hardcore: hardcore-punk, hardcore-rap och hardcore-elektronisk dansmusik...

Sen används det ju i dataspelsvärlden, en hardcore-gamer kan vara en som spenderar mycket pengar på den senaste tekniken för att få en så stark upplevelse som möjligt... Men det kan också vara en som spelar på de allra svåraste svårigheterna, tvingar sig att börja om helt från början då han dör, etc... Hur som helst så gäller båda fallen någon som tar spelandet på stort allvar, även om allvaret i det första exemplet gällde tekniken och i det andra utmaningen...

Sen används ordet hardcore inom porren också... Softcore-porr är väl porr som är mindre grafisk, t.ex. kanske den bara visar bröst och bakar men inga könsorgan och har dessutom lite mer story, förspel, etc, medan hardcore-porr har närbilder på könsorgan och större knullfokus... För vissa kan hardcore-porr också innebära att det finns inslag av dominans eller kinky sex...

Slutligen så har jag stött på ordet hardcore förekomma i drogsammanhang... Då har hardcoreknarkare varit sådana som helt enkelt kört på tyngre droger, injicerat, etc...
Citera
2011-06-18, 00:02
Bannlyst
Man kan säga att det betyder "mer intensiv", "mer hängiven" eller "mer aktiv"... ett förstärkande ord alltså...
Citera
2011-06-18, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Slutligen så har jag stött på ordet hardcore förekomma i drogsammanhang... Då har hardcoreknarkare varit sådana som helt enkelt kört på tyngre droger, injicerat, etc...

Jag brukar använda hardcore när jag rullat en riktigt fet spliff också. Fast det gör jag bara när jag är ensam annars skulle jag känna mig som en idiot. Ordet hardcore i det sammanhanget brukar dock dyka upp när jag nästan rökt upp och är redigt sänkt. "eööh... hardcoremeck hehehe" typ.

Hardcore kan användas till precis allt som är över det vanliga.
Citera
2011-06-18, 02:16
Medlem
FapFaps avatar
Somsagt vill jag ha en bra förklaring av ordet, inte när man använder det. Men jag tror att jag fått en bra förklaring, tack grabbar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in