2011-06-17, 22:56
Medlem
Hej alla!

Har kollat lite på den nya galaxy taben som snart kommer, och undrar om man kan ringa ifrån sim-kortet? Den har ju plats för ett sim-kort..? Eller? För när den första Galaxy taben kom (7) så sa ju alla att det var en surfplatta. Man kunde inte ringa ifrån den o allt de.. Så är den här en telefon eller en surfplatta???
Gillar den verkligen sjukt mycket!

Mvh
Citera
2011-06-18, 00:02
Medlem
Tobkars avatar
Det är i huvudsak en surfplatta, men till skillnad från iPad så går den att ringa med. Galaxy Tab 10.1 kommer bli helt underbar, är också galet sugen på en sådan
Citera
2011-06-18, 08:34
Medlem
unikums avatar
Varför vill man ringa från en tiotummare? Har du vattenskalle?
Citera
2011-06-18, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tobkar
Det är i huvudsak en surfplatta, men till skillnad från iPad så går den att ringa med. Galaxy Tab 10.1 kommer bli helt underbar, är också galet sugen på en sådan

Det låter ju verkligen som en dröm! Älskar verkligen samsungs Tabs! tack för ditt svar!
Citera
2011-06-21, 12:34
Medlem
Läste en trevlig recension på nya GT 10.1.

Den fick bra betyg på flera saker, men intressant att se att det även fattades en del på den enligt recensionen, t ex saknas micro-USB och SD-kort, och att man (trots att alla Android-killar brukar säga att Android skulle vara överlägset iOS på alla sätt) tycker att detta 3.1 Honeycomb inte hänger med iOS på alla punkter och inte ger samma flyt som iOS utan t o m kan vara lite laggigt och hackigt då och då. Man säger också att Flash funkar men segar ner webläsaren en del.

Intressant att det sitter en 30-pin dockkontakt (givetvis inte Apples) på den, en sådan där kontakt som många menar är dum och onödig när det räcker med en micro-USB.

Personligen tycker jag den ser väldigt snygg ut och intressant att Samsung gjort liknade val/kompromisser som Apple på flera punkter. Men kan inte hjälpa att i tankarna tro att hade det stått Apple på den så hade den sågats våldsamt för det inte finns micro-USB, inte finns SD-läsare, inte går att byta batteri m.m. Men nu är det en Android-grunka så då går det säkert bättre för sig...

Länk till recensionen
http://thisismynext.com/2011/06/15/s...b-10-1-review/

Trevligt ju fler bra paddor det släpps då konkurrensen gör att vi alla få bättre produkter i slutänden.

Dr Tinnitus
Citera
2011-06-21, 12:36
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unikum
Varför vill man ringa från en tiotummare? Har du vattenskalle?
Hört talats om headset?
Citera
2011-06-21, 13:02
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr Tinnitus
Läste en trevlig recension på nya GT 10.1.

Den fick bra betyg på flera saker, men intressant att se att det även fattades en del på den enligt recensionen, t ex saknas micro-USB och SD-kort, och att man (trots att alla Android-killar brukar säga att Android skulle vara överlägset iOS på alla sätt) tycker att detta 3.1 Honeycomb inte hänger med iOS på alla punkter och inte ger samma flyt som iOS utan t o m kan vara lite laggigt och hackigt då och då. Man säger också att Flash funkar men segar ner webläsaren en del.

Intressant att det sitter en 30-pin dockkontakt (givetvis inte Apples) på den, en sådan där kontakt som många menar är dum och onödig när det räcker med en micro-USB.

Personligen tycker jag den ser väldigt snygg ut och intressant att Samsung gjort liknade val/kompromisser som Apple på flera punkter. Men kan inte hjälpa att i tankarna tro att hade det stått Apple på den så hade den sågats våldsamt för det inte finns micro-USB, inte finns SD-läsare, inte går att byta batteri m.m. Men nu är det en Android-grunka så då går det säkert bättre för sig...

Länk till recensionen
http://thisismynext.com/2011/06/15/s...b-10-1-review/

Trevligt ju fler bra paddor det släpps då konkurrensen gör att vi alla få bättre produkter i slutänden.

Dr Tinnitus
Det fina med Android grunkor är man kan välja, och inte blint behöver acceptera alla kompromisser.
Jag skulle helt klart välja en annan surfplatta än Galaxy Tab med tanke på att den saknar standardanslutningar. Det positiva med Galaxy Tab verkar vara att den är tunn och her en bra skärm. Men dåligt med anslutningar och halvtaskigt ljud är stora minus tycker jag. Prestandamässigt hade jag nog väntat mig mer från Samsung även om den verkar skapligt rapp.

Att man inte kan byta batteri är dock förståeligt. Surfplattor har stora platta batterier som inte hade varit speciellt praktiska att ha med sig och det hade varit mycket besvärligare att konstruera ett system som gör att de enkelt kan bytas. Dessutom är det för de flesta mycket viktigare att alltid ha kräm till sin telefon än sin surfplatta.

Sedan kan jag tipsa om att stänga av JS och bilder om du vill att webbläsaren skall vara snabb. Man måste ju inte vara ett geni för att begripa att mutimedia och animationer är mer krävande och skrymmande än lite text. Dock kan man välja att visa Flash "on demand", så istället för en blå legobit får man en knapp som gör att man kan spela upp det flashinnehåll man vill se.
Citera
2011-06-23, 17:17
Medlem
Maxwellanders avatar
Någon som hört ngt datum när den finns i handeln?
Citera
2011-06-29, 13:23
Medlem
LantisBos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maxwellander
Någon som hört ngt datum när den finns i handeln?

Förutom Telia så gissar jag på slutet av juli, början på augusti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in