2011-06-18, 18:36
Medlem
Kesslers avatar
Jag har en Acer aspire. Bästa köp jag gjort. Kostade väl typ 7k och är fullt duglig till att spela senaste spelen osv. Har funkat bra i flera år.
Citera
2011-06-18, 18:49
Medlem
Karatemormors avatar
Har en Acer 3935 från 2009 som går som en klocka. Billig? Nej. Den har aldrig krånglat som andra datorer har gjort. Däremot har jag själv hört ryktet om att "acer är bara skit", vet inte vart det kommer ifrån men folk brukar vara benägna att dra samma mantra som dom hört nånstans, för att spela kunniga. Bara skit i det.
Citera
2011-06-18, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Personlig (gammal) erfarenhet. Men det är lite som att jämföra Microsoft och Apple. Nej jag har ingen annan källa, tror mina farhågor härstammar från en period när Acer hade en jävla massa problem, sen dess är jag avig. De kanske har blivit bättre med tiden? Min morbror exempelvis köpte sig en eMachines (vilka jag inte har stort förtroende för - den går som tåget, och billig var den). Jag avhåller mig dock från båda märkena, föredrar Dell och Asus, även om den senare har en support som man kan tycka mycket om.

eMachines och Packard Bell ägs av Acer gruppen och deras datorer har i stort sätt exakt samma hårdvara förutom plastdelarna och designen. Så om du tycker att eMachines som är acers "billiga" val är bättre än acer så grudar du det bara på egen erfarenhet då du har tydligen fått ett dåligt ex av en acer någon gång medans din mobror har fått en felfri emachines.

HP hade förra året i sverige lägst reparation per såld dator. Så köp en sån om ni inte gillar saker som krånglar.

mvh en som jobbar för serviceverkstad för bärbara datorer.
Citera
2011-06-18, 19:17
Medlem
ettanportions avatar
Jag har en travelmate 6292 tror den är snart 4 år gammal. Fungerar klockrent aldrig något problem jag hoppas att den ska paja snart så man med gott samvete kan köpa en nyare Acer.
Citera
2011-06-18, 19:25
Medlem
spindrifts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boeko
eMachines och Packard Bell ägs av Acer gruppen och deras datorer har i stort sätt exakt samma hårdvara förutom plastdelarna och designen. Så om du tycker att eMachines som är acers "billiga" val är bättre än acer så grudar du det bara på egen erfarenhet då du har tydligen fått ett dåligt ex av en acer någon gång medans din mobror har fått en felfri emachines.

HP hade förra året i sverige lägst reparation per såld dator. Så köp en sån om ni inte gillar saker som krånglar.

mvh en som jobbar för serviceverkstad för bärbara datorer.
Det spelar ingen roll vem som äger varumärket. Varken Acer eller HP tillverkar datorerna, utan det gör OEMs som Quanta och Compal. Det enda stora varumärket som tillverkar själv är ASUS.

Så en HP i samma prisklass som en Acer kan mycket väl vara precis samma maskin bortsett från chassiet.

Så folk som sågar vissa märken har helt enkelt ingen koll. Sedan säljer kanske inte HP inte lika många budgetmaskiner, vilket gör att de överlag säljer fler kvalitetsmaskiner, man en billig HP och en billig Acer är samma skit.
Citera
2011-06-18, 19:30
Medlem
Har själv haft en budget Acer från siba, det är den första egna datorn jag hade och den enda datorn jag haft som inte strulat ett enda dugg.

Dock vänner till mig har bara dåliga erfarenheter från Acer
Citera
2011-06-18, 19:30
Medlem
Bulletzs avatar
Deras stationära är bra har jag hört.
Citera
2011-06-18, 19:34
Medlem
Cecilia.s avatar
Har en eMachines som tuggar på rätt så jävla bra, har absolut inga klagomål alls utan bara goda saker att säga om den. Är en e442 rekomenderar den till ALLA som söker laptop!
Citera
2011-06-18, 19:39
Medlem
Jockeliuss avatar
Jag sitter på min Acer just nu. Min dator har aldrig krånglat och jag har haft den i snart två år. Bärbar dator är det.
Citera
2011-06-18, 19:41
Medlem
Bargents avatar
Jag hatar min Acer Aspire. Fyfan, vad jag hatar den. Den är varm (90 grader), går inte att öppna, den laggar konstant, tuggar på som en kokainmissbrukare och har pajat 3 (!) batteriet för mig. Jag hatar den.
Citera
2011-06-18, 19:52
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av takabe
Så till frågan. Snackar han skit, eller har han rätt? Tyckte det han sa var mycket märkligt.

Tack!
Köpte en Acer för fyra år sedan, den gick sönder flera gånger - moderkort - anslutningskontakter, efter två år kastade jag den i skrivbordet.

Därefter köpte jag en ny Acer. Den var feltillverkad invändigt, det satt plast för utblåset till fläkten. Resultatet för hög värme och nedsatt prestanda. Felet finns på väldigt många Acer av vissa modeller.

En kamrat köpte en Acer av samma modell som ovan, samma fläktfel fanns där.

Har nu en Compaq som är oerhört bra.
Citera
2011-06-18, 20:11
Medlem
daimon567s avatar
Sämsta märkena: DELL, HP

Bästa: Alienware, hemmagjord dator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto