2011-06-17, 15:10
Medlem
Pelicans avatar
Jag har nyligen köpt delar för en ljudanläggning som vi nu skulle behöva lite extra hjälp med att få ihop.

Det jag har:

Två högtalare
Två bashögtalare
En bas-box
Två slutsteg

Bas-boxen kommer kopplas till ett av slutstegen, och de andra fyra högtalarna till det andra slutsteget. Hur ska jag koppla dessa två slutsteg till huvudenheten och sedan elförsörja alltihop?

Är en bilstereo det ända alternativet till huvudenhet? Eller finns det någon enklare/billigare variant (behöver bara en mp3 input).
Citera
2011-06-17, 18:30
Medlem
Vappas avatar
En basbox? Vad är det , en subwoofer möjligen?
Du skrev att du har två högtalare och två bashögtalare? Det hela låter lite förvirrat, vad är det för grejor du har köpt egentligen, bilstereoprylar? Om du har köpt slutsteg som är avsedda att drivas på 12V bör du installera dessa i en bil eller lämna tillbaka grejorna ifall du ska ha det hemma.
Citera
2011-06-17, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelican
Jag har nyligen köpt delar för en ljudanläggning som vi nu skulle behöva lite extra hjälp med att få ihop.

Det jag har:

Två högtalare
Två bashögtalare
En bas-box
Två slutsteg

Bas-boxen kommer kopplas till ett av slutstegen, och de andra fyra högtalarna till det andra slutsteget. Hur ska jag koppla dessa två slutsteg till huvudenheten och sedan elförsörja alltihop?

Är en bilstereo det ända alternativet till huvudenhet? Eller finns det någon enklare/billigare variant (behöver bara en mp3 input).
Ett vanligt försteg eller en förstärkare med pre out utgångar funkar utmärkt.
En beg dyrare hemmabio förstärkare tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in