Problemet är detta; jag verkar sakna den intuition som jag ser så många andra har när de är på en fest.
Med intuition menar jag alltså den rörelsen som folk har när de umgås och gör saker på en fest. Många startar konversationer med främmande personer och drar vidare när de känner att tiden är inne. Men inte jag. Jag kan sätta mig ner i en soffa och inte ha en aning om vad jag ska göra. Efter varje fest frågar jag mig hur alla de personer runt mig egentligen lyckades komma fram till vad de skulle göra! Jag har försökt skylla på allt; social fobi, nervositet mm, men jag tror ändå man behöver ett visst flow i dessa situationer. Något som gör att man omedvetet befinner sig på rätt plats vid rätt tillfälle, något som gör att man känner sig bekväm.
Vad tror ni? Är det lätt att träna upp eller sitter det i ryggmärgen? Hur ska jag "bota" detta?
Eller så lyssnar du på någon annans konversation och sätter dig in i den och sen från ingenstans så snor du den och stöter bort en av parterna så kan du babbla en stund. Fast hur ska jag veta?
Ganska tippat att alla tipsar om alkohol, men det handlar egentligen om att du är osäker på dig själv. Träna på att få bättre självkänsla, skaffa bättre självförtroende. Hur vet jag tyvärr inte.
Senast redigerad av hektorstyle 2011-06-17 kl. 00:39.
Anledning: La till lite saker.
har själv haft det här problemet ett antal år tillbaka. Vet inte hur jag tog mig ur det men nu för tiden är jag skrämmande bra på att göra ett bra första intryck vilket hjälper mig väldigt mycket eftersom jag suger på resten haha. Alla som säger " va dig själv" har delvis rätt, oftast så är det de bästa. MEN det finns personer som helt enkelt inte klarar av vissa sociala situtioner. Mitt tips till dig är att gå nånstans där du absolut inte känner någon alls och bara spela någon annan för att komma över din rädsla, var den där coola killen som bara börjar prata med någon random tjej/kille. Jag menar du kommer ju antagligen aldrig träffa människorna igen, så varför inte?
faktiskt så är det väldigt bra tips, många människor kommer man kanske aldrig mer träffa. Det gäller bara att övertala sig själv om att man får ut så mycket mer av allt om man inte går runt och oroar sig för vad andra tycker om en.