2013-03-19, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yuyito
Hallå alla!
För en tid sedan damp ner i min brevlåda ett kravbrev från My Safety, där det står:

Leverantörens fordran ebligt denna faktura har överlåtits till Gothia Financial Group AB. Betalning kan därför med befriande verkan ske endast till Gothia Financial Group AB.

OCH: en faktura på 495 kronor, som skulle gälla för tre år framåt!!!
Jag ringde dem och de FÖRSÄKRADE att jag skulle ha sagt upp detta EN MÅNAD innan abonnemanget skulle upphöra, annars förlängdes den automatiskt!!!
Så nu är det bara att vackert betala, eller?? Nån som har ett råd? Jag vill inte betala ett öre till dessa personer!!
Tacksam för alla råd...
Har du sagt upp den som avtalat och en månad innan (om dom har det som standard en del har 3 månader) så har du rätt och hävda att du har sagt upp och du bestrider fakturan
det är bara bestrida vart det än hamnar helt enkelt så får dom ta det till tinget om dom anser att det inte stämmer vilket dom oftast inte gör för dom bluffar. My saftey bluffar ganska rejält .
Citera
2013-03-27, 12:32
Medlem
TerminatorGundes avatar
Igår fick jag en ljudfil skickad till min mail när jag tydligen ska beställa deras tjänst,dom säger mitt namn,person nr osv det man hör från mig är ändas "Ja" varken jag eller någon av mina vänner känner igen min röst under samtalet och jag har absolut inget minne av det samtalet. Några fler här inne som fått samma ljudfil?
Citera
2013-03-27, 12:54
Medlem
Sunners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TerminatorGunde
Igår fick jag en ljudfil skickad till min mail när jag tydligen ska beställa deras tjänst,dom säger mitt namn,person nr osv det man hör från mig är ändas "Ja" varken jag eller någon av mina vänner känner igen min röst under samtalet och jag har absolut inget minne av det samtalet. Några fler här inne som fått samma ljudfil?

Jag kanske inte läser ordentligt, men rabblar de alltså bara upp dina personuppgifter varpå du(enl. deras uppgift då) helt enkelt säger "Ja" och inget mer? Eller håller de på ältar om dina produkt osov, följt av dina personuppgifter, följt av "ditt" Ja?
Citera
2013-03-27, 13:27
Medlem
TerminatorGundes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunner
Jag kanske inte läser ordentligt, men rabblar de alltså bara upp dina personuppgifter varpå du(enl. deras uppgift då) helt enkelt säger "Ja" och inget mer? Eller håller de på ältar om dina produkt osov, följt av dina personuppgifter, följt av "ditt" Ja?

Jag är rätt dålig på att formulera mig,men dom rabblar upp alla min uppgifter varpå "jag" ska säga ja på allt dom säger.
Citera
2013-04-07, 10:43
Medlem
bluka94s avatar
Hej!
Fick också brev från dem, den 5 april 2013. Eller egentligen 2 brev, Kortförsäkring (395:-) och Värdesaksförsäkring (99:-). Båda är förnyelse i 1 år.
Nu kommer jag ihåg att jag sa upp någonting för några månader sedan. Var skyldig att betala eftersom jag sa upp det försent. Men jag sa upp det i samband med betalning. Jag var noga då med att säga att jag därmed ville säga upp allt jag har hos dem.
Och nu har jag fått dessa 2 brev (inbetalningskort). Jag har googlat dem och hittat massa otrevligt om dem. Det verkar som om de medvetet säger till kunden att allt är uppsagt och lugnar ner de bara för att vinna tid så påminnelse hinner till kunden. Därefter ringer kunden igen och de lugnar honom/henne genom att säga att man kan strunta i det, igen för att vinna tid så man "lagligt" kan skicka hela det till inkasso. Vid detta laget är kunden rädd för inkasso och kronofogden och betalar snällt.
Så, nu kommer jag inte ihåg vad jag sa upp, kommer bara ihåg att han på andra sidan tråden sa att de hade skickat ett brev till mig där de meddelade mig om att min försäkring löper ut. Ärligt talat så kommer jag inte ihåg att jag fått något sådant brev.
Vad jag tänker göra är ringa till mySafety och spela in samtalet. Personen som svarar ska uppge sitt fulla namn och datum. Sen ska jag informera honom/henne att samtalet spelas in och att inspelningen går till ARN, KO och Polisen och att han/hon ska hållas personligt ansvariga om jag får något mer från dem trots att han/hon bekräftar att jag har avslutat allt hos dem och är borttagen från deras register.
Samtidigt ska jag begära deras inspelning av mitt avtal med dem (om sådant kommer upp på tal från deras sida).
Jävla pest är dem...
Citera
2013-04-08, 12:00
Medlem
bluka94s avatar
Och idag (8/4-13) ringde jag upp mySafetys kundservice. Jag började med att fråga vilka avtal jag hade med dem och killen sa att jag hade grundabonnemanget Spärrservice fram till 11 februari 2016men att den var avslutad fram till det datumet (sa upp det i samband med att jag betalade in, eftersom jag inte sa upp det i tid - låter det bekant?). Sen har jag ett Indentitetsskydd som är betalad fram till 5 december. Sen sa han att jag har Kortförsäkring och Värdesaksförsäkring som jag har fått ERBJUDANDE(!) om att förnya nu.
Sen bad jag honom säga upp Indentitetsskyddet (med tanke på att vara ute i god tid för uppsägning). Han sa att jag kommer att få ett ERBJUDANDE om förnyelse i december som jag inte behöver betala om jag inte vill. Och de två senaste jag fått, Kortförsäkring och Värdesaksförsäkring, behöver jag inte betala om jag inte vill ha dem. Jag kommer dock att få två stycken påminnelser, där den sista påminnelse är också BEKRÄFTELSE OM UPPSÄGNING. Det kommer att stå påminnelseavgift på dem, men det behöver jag inte oroa mig om, enligt honom.
Sen frågade jag honom om han försäkrar mig om att det är så. Han sa: "Ja, självklart".
Som sista grej sa ja "Men, då kan vi enas om att allt är avslutat, så att säga. Och det inte blir några påföljder i form av inkasso och grejer om jag gör som du sa, dvs. att jag bortser från de påminnelserna och att jag hans ord på det?" Han svarade "Ja, absolut." Sen informerade jag honom om att samtalet var inspelad ifall det blir "vem sa vad" någon gång i framtiden. Jag erbjöd honom kopia på samtalet, men han sa att han redan har spelat in samtalet.
Killen var jättetrevlig att prata med. Nu ska jag bara kontakta KO i förebyggande syfte ifall det ändå blir någon tjafs. Kanske behöver inte eftersom det finns inspelat att det handlar bara om ERBJUDANDE som är ej obligatorisk att betala. Men, man vet aldrig...De verkar vara som AIDS, lätta att få, men blir aldrig av med dem
Citera
2013-08-28, 11:20
Medlem
cosmic_dancers avatar
Kan man häva bindningstiden på nått sätt? Jag har precis som många andra blivit "på lurad" den här skiten. Sen har jag tyvärr dragit mig för att ringa. 49 kr i månaden är ju inga summor att bråka om egentligen. Tyvärr blir det ju så att bindningstiden förlängs hela tiden och nu när jag ringde hade jag till september 2014. Han jag pratade med avslutade då mitt abonnemang så det sägs upp då.

Men ni som kanske har lite mer koll, kan jag ta deras abonnemang på en slutfaktura? Vore ju mycket smidigare så att jag blir av med skiten.
Citera
2013-10-29, 21:15
Medlem
ps870s avatar
Jävla blufföretag. Tvingades ha deras tjänst i under 2013 men den skulle upphöra i november. Enligt idioten jag pratade med för ett år sedan skulle den sägas upp automatisk och jag behövde inte göra något mer. Men idag kom en faktura på ett år till. Jag kan inte säga upp skiten eftersom jag inte sagt upp tjänsten i tid enligt My safety.
Blir att göra en KO anmälan nu. Någon här som gjort det?

Enligt deras VD C*rl Joh*n Thors*ll ska det sluta med automatiska avtalsförlängningar. Eller hur...
Källa http://www.svt.se/nyheter/sverige/ef...ackar-mysafety
Senast redigerad av ps870 2013-10-29 kl. 21:19.
Citera
2013-12-18, 11:49
Medlem
rassis avatar
Du har nog fått en faktura att betqla OM DU VILL. Alltså om du vill fortsätta med tjänsten. Betalar du inte så slipper du allt. Läs igenom allt noga en gång till. . Problemet har oftast varit att Mysafety har skickat ut fakturor när avtalwt går ut som man kan betala om man vill fortsätta. Detta har missuppfattas av många.

Föredetta säljare på mysafety
Citera
2013-12-18, 12:02
Medlem
Anaiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rassi
Du har nog fått en faktura att betqla OM DU VILL. Alltså om du vill fortsätta med tjänsten. Betalar du inte så slipper du allt. Läs igenom allt noga en gång till. . Problemet har oftast varit att Mysafety har skickat ut fakturor när avtalwt går ut som man kan betala om man vill fortsätta. Detta har missuppfattas av många.

Föredetta säljare på mysafety

Om det nu är så, hur kommer det sig då att man får påminnelser och hot om inkasso per sms?

I mitt fall fick jag helt plötsligt sms om obetalda fakturor, trots att jag aldrig ens hört talas om My safety. Ringde upp och tjejen propsade på att jag visst hade beställt, bad de skicka mitt avtal men då bröts samtalet. Mystiskt värre va?
Citera
2013-12-18, 21:44
Bannlyst
Alltså det står att jag har ID skydd på fakturan. Men enligt hemsidan kostar id skydd 59 kr i månaden men jag betalar 40 kr i månaden. Skumt!!!
Citera
2013-12-18, 21:47
Bannlyst
De kan ej vara ett bluff företag utan de måste vara seriösa eftersom de samarbetar med UC. men frågan är varför jag ska skicka dem mitt lösenord när jag fått det från UC
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in