Och idag (8/4-13) ringde jag upp mySafetys kundservice. Jag började med att fråga vilka avtal jag hade med dem och killen sa att jag hade grundabonnemanget Spärrservice fram till 11 februari 2016men att den var avslutad fram till det datumet (sa upp det i samband med att jag betalade in, eftersom jag inte sa upp det i tid - låter det bekant?). Sen har jag ett Indentitetsskydd som är betalad fram till 5 december. Sen sa han att jag har Kortförsäkring och Värdesaksförsäkring som jag har fått ERBJUDANDE(!) om att förnya nu.
Sen bad jag honom säga upp Indentitetsskyddet (med tanke på att vara ute i god tid för uppsägning). Han sa att jag kommer att få ett ERBJUDANDE om förnyelse i december som jag inte behöver betala om jag inte vill. Och de två senaste jag fått, Kortförsäkring och Värdesaksförsäkring, behöver jag inte betala om jag inte vill ha dem. Jag kommer dock att få två stycken påminnelser, där den sista påminnelse är också BEKRÄFTELSE OM UPPSÄGNING. Det kommer att stå påminnelseavgift på dem, men det behöver jag inte oroa mig om, enligt honom.
Sen frågade jag honom om han försäkrar mig om att det är så. Han sa: "Ja, självklart".
Som sista grej sa ja "Men, då kan vi enas om att allt är avslutat, så att säga. Och det inte blir några påföljder i form av inkasso och grejer om jag gör som du sa, dvs. att jag bortser från de påminnelserna och att jag hans ord på det?" Han svarade "Ja, absolut." Sen informerade jag honom om att samtalet var inspelad ifall det blir "vem sa vad" någon gång i framtiden. Jag erbjöd honom kopia på samtalet, men han sa att han redan har spelat in samtalet.
Killen var jättetrevlig att prata med. Nu ska jag bara kontakta KO i förebyggande syfte ifall det ändå blir någon tjafs. Kanske behöver inte eftersom det finns inspelat att det handlar bara om ERBJUDANDE som är ej obligatorisk att betala. Men, man vet aldrig...De verkar vara som AIDS, lätta att få, men blir aldrig av med dem