2011-06-16, 18:16
Medlem
infogivers avatar
Som rubriken lyder, vilken skall man välja? Motivera.
Båda modellerna kommer ganska utrustade, jag har annars goda förutsättningar till att utrusta dessa i efterhand. Mercan är utav cab modell medan BMW:en är en sedan, har familj dock så kommer jag behålla min nuvarande SUV.
Citera
2011-06-16, 19:43
Medlem
watcher1970s avatar
Helt omöjlig fråga att svara på och att ge råd om! Du frågar om Du kan få råd om att eventuellt köpa en 4-dörrars BMW eller en 2-dörrrars Mercedes 280 CLK cabriolet..

Du måste först börja med att svara på frågan om vilken sorts bil Du behöver. Cabben är ganska trång och bagaget minimalt. BMW:n praktisk och ganska tråkig och trött med 520-motorn.. Skall hela familjen åka så är väl svaret givet- vill Du ha en bil att njuta av så är det givetvis MB:n som gäller..
Citera
2011-06-16, 20:04
Medlem
infogivers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av watcher1970
Helt omöjlig fråga att svara på och att ge råd om! Du frågar om Du kan få råd om att eventuellt köpa en 4-dörrars BMW eller en 2-dörrrars Mercedes 280 CLK cabriolet..

Du måste först börja med att svara på frågan om vilken sorts bil Du behöver. Cabben är ganska trång och bagaget minimalt. BMW:n praktisk och ganska tråkig och trött med 520-motorn.. Skall hela familjen åka så är väl svaret givet- vill Du ha en bil att njuta av så är det givetvis MB:n som gäller..

Det har du givetvis rätt i.
Tänkte mig en bil man kan "glida" i. Har som sagt en familjebil samt en företagsbil som jag kör till och från jobbet.
Citera
2011-06-17, 10:47
Medlem
JohnMiltons avatar
En 520 är väl inte mycket till glidarmaskin. Åt helvete för lite motor till den stora bilen.

CLK:n röstar jag för.
Citera
2011-06-17, 11:04
Medlem
TheMPGs avatar
Vad snackar vi för årsmodeller?

BMW:n är en trevlig bil, men Mercan alla dagar i veckan, du kommer bli sjukt nöjd, kör CLK cab själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in