För tillfället är jag i utlandet (Thailand), utan möjlighet att ta mig hem, men jag har jobb här och lever väl inte allt för dåligt.
Dess värre åker jag nog på en skatteskuld i Sverige p.g.a en lägenhet jag sålde.
Stålarna investerades i ett projekt som gick åt skogen (ja, ni vet... den vanliga visan) och nu har jag inte råd att betala min skatt på lägenheten.
Min fråga är... Eftersom jag åtminstone deklarerat som jag ska via internet, så har jag väl inte begått något skattebrott? Min intention var ju att betala, men allt gick åt helvete och jag saknar dom 30 000kr som staten vill ha.
Jag har ingen inkomst i Sverige så kan jag inte få in dom pengarna och jag har inte heller någonting där som jag kan sälja.
Jag har inga ambitioner att åka hem inom överskådlig tid, men man vill ju få en gratisbiljett från Arlanda till häktet, ifall man får för sig att åka hem och hälsa på släktingar osv... Även om det just nu känns väldigt lockande att inte anstränga sig allt för mycket för att försöka ta sig till Sverige
Jag har en kompis i Sverige som tar hand om posten och jag står skriven på hans adress.
Om det hela går till kronofogden osv. Kommer dom då hem till honom och börjar att tjata eller hur funkar det egentligen?
Kan någon vänlig människa upplysa mig och reda ut frågetecknen?