2011-06-17, 01:06
Medlem
EgggEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lingonpaj
Som tidigare nämnt är det otroligt lätt att se vem det är som gjort detta..
Aktuella brott och kriminalfall

Skriv det isåfall. . . . . . . .. .. .. ... ... ...
Citera
2011-06-17, 01:13
Medlem
Ilerras avatar
Jävla moralpanik det var här då, tror ni han är medveten om att hans grav blev skändad eller?
Citera
2011-06-17, 01:14
Medlem
banankingens avatar
På graven står det JSA. Kollar man igen så är det ett likamed (=) tecken under A:et och en stjärna bakom JSA. I filmen skriver han bara JSA.

Inte för att jag vet någonting om graffitivärlden men en viss person kanske skriver så i sina tags.
Citera
2011-06-17, 01:19
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ilerra
Jävla moralpanik det var här då, tror ni han är medveten om att hans grav blev skändad eller?
Hans familj kanske inte uppskattar det...
Citera
2011-06-17, 01:31
Medlem
Ilerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Hans familj kanske inte uppskattar det...

De kom nog över det någon timme efter de fick beskedet som de flesta normala människor skulle gjort. Jag undrar hur inläggen ser ut på familjeliv om detta är flashback.
Citera
2011-06-17, 01:46
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AliasAndersson
Skändat? Förstört? Visst är det oschysst men så jävla farligt är det väll inte? Lite färg har väll ingen dött av.....

Nä, men tänk dig om man kan återuppväckas av lite färg på sin gravsten.

Citat:
Ursprungligen postat av Ilerra
De kom nog över det någon timme efter de fick beskedet som de flesta normala människor skulle gjort. Jag undrar hur inläggen ser ut på familjeliv om detta är flashback.

Familjeliv har tack och lov inget ämne om detta.

Det taggas på ett otal gravstenar i Stockholm. Jag kan ärligt inte talat bry mig mindre för att det skulle vara just Palmes grav. Taggaren har fått uppmärksamhet och är nu taggad för att göra fler tags. Andra kommer nu för sig att skapa tags på andra uppmärksammade personers gravar. Snart har vi en epidemi av känt folks gravar som har taggats. Halleluja hela pressen för kändisskap åt taggare.

Dessutom tycker jag att Palmes grav är en grotesk efterapning av J. F. Kennedys grav med brinnande låga.
Senast redigerad av SingleStar 2011-06-17 kl. 02:22.
Citera
2011-06-17, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Idiotiskt! Även om Palme var ett stort äckel så rättfärdigar det inte vandalism av hans grav.
Håller helt med,en död man gör inget ont,visa respekt för familjen.
Citera
2011-06-17, 02:59
Medlem
JahLoves avatar
haha, vafan JSA är ju ett crew..
Citera
2011-06-17, 03:02
Medlem
Delegatezeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytt-konto
Med andra ord tycker du att det är bra att dom klottrar sönder vagnar och annat men inte när dom klotrar på en gravsten som i pengar inte är så dyrt att fixa till. Pengar är inte allt men det är till stor del pga det som folk hatar klottrare.

Även om du inte målar olagligt så är du en idiot som uppskattar när folk gör det, det är jag och många andra som får betala medan klottrarna själva är så misslyckade att dom lever på statens pengar så dom påverkas inte direkt.

Jag tycker inte att det är bra att någon klottrar "sönder" vagnar, men jag bryr mig inte. Självklart tycker jag bäst om detaljfulla målningar på väl utvalda spots men jag uppskattar alla delar av graffitin, tags likaså. Men de allra flesta graffitimålare har sina gränser, de flesta väljer att måla på allmän egendom eller ytor ägda av företag. Jag likaså, har aldrig rört en husfasad och kommer aldrig att göra det. Jag respekterar inte målare som bryter mot den här oskrivna regeln lika mycket som jag respekterar de som följer den. Att måla på en kyrkogård och i det här fallet klottra ner en politikers gravsten, en politiker som betytt väldigt mycket för vårt land dessutom, är inte acceptabelt.

Jag målar olagligt och ger fan i vad du tycker. Du är okunnig inom ämnet och ska således inte yttra dig. Jag knarkar inte, lever inte på bidrag utan har ett fullt normalt liv. Jag är inte misslyckad, jag älskar mitt liv. Det är ditt liv som är värdelöst, du spenderar ditt liv med att hata istället för att älska.
Citera
2011-06-17, 03:57
Medlem
PeaceLifes avatar
fyfan vad låg stil, oavsett om man gillade Palme eller ej tycker jag inte har med saken att göra.
Han är en död människa, en profil för många, oavsett åsikt ska man alltid respektera folk, speciellt döda,
dom kan man till och med hedra mer.
Citera
2011-06-17, 05:13
Medlem
Jag levde inte under Palmes tid, så oavsett min politiska tillhörighet kan jag bara säga att individen som utfört detta borde tillfallas ett kapitel bland de yttersta mikroberna.

Fyfan för den sk. vänstern och deras Ung Väntser och SSU, men Olof Palme var en sann nationalist jämfört med de båda. VAFAN är min reaktion, kortfattat.
Citera
2011-06-17, 05:40
Medlem
Salfords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warum
Inga kulturberikare här. Det här var väl inte det jag förväntade mig av JSA men..
Minns ni tråden om några som hade kladdat "bajs" i en tjejs ansikte? Detta är samma gäng. Dock så skulle jag inte tro att det är samma person som står för förstörelse av gravstenen.
Jag skrev målarkulturen och inte mångkulturen, LÅL. Jag ville få insikt hur det kan hända och hur målare ser på saken att tagga gravstenar. Men det finns så många fuckups överallt men man måste väl vara en extraordinärt sinnesslö begåvning för att göra en liknande sak även inom graffkulturen som också kan innehålla en del juveler till människor?
Bajskladdargänget har slått till igen verkar det som. Slutar inte skämma ut sig, som graffens motsvarighet till Black Cobras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in