2011-06-15, 23:54
Medlem
Danne.Bs avatar
Situationen är ganska förvirrande(även för mig), men jag ska göra ett försöka att förklara.

För ungefär två månader sen blev min kusin utkastad hemifrån, han flyttade in hos sin syster men dom gick inte ihop och jag bor själv i en fyra rummare för tillfället då mina roomies flyttade åt olika håll, så jag lät honom flytta in här i väntan på att soc skulle komma med sitt beslut om att hjälpa honom med lägenhet. Allt frid och fröjd hittills.

Meeen, efter tre fyra dagar började jag få höra saker på omvägar att jag manipulerade min kusin, att jag styrde honom och utnyttjade honom.
Problemet var bara det att jag lät han bo här utan att betala hyra, jag stod för käk, internet, hygienartiklar etc. då han brände sin aktivitetsersättning på alkohol och diverse skit innan han flyttade in här. Han fick egen nyckel så han kunde komma och gå hur han ville, jag hjälpte honom att söka jobb, tyda paragrafer från Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan(alltså, vad han måste göra och inte göra för att få ut sin aktivitetsersättning, det som står längst ner), han följde med mig ut på krogen och fick träffa nytt folk(då hans vänner slutade höra av sig när han flyttade in till stan, han bodde utanför stan förut). Ja, jag gjorde pretty much allt för att han skulle få ett fungerande liv.

Han orkade inte med att höra allt skitsnack riktat mot mig så han flyttade ut från mig och in hos sin syster igen, det gick två veckor sen kom han hit igen. Fine med mig, jag vill bara grabbens bästa och jag orkar inte vara själv i en så stor lägenhet som jag har just nu.
Han följde med mig ut återigen, vi satt här och förkrökade, drog ut på stan(nå firande på stan) och sen på efterkrök hos en tjej och senare flyttades efterkröket till mitt place.
Det dröjde ju inte länge innan skitsnacket började, t.ex. sa jag upp lägenheten i månadsskiftet som var, då fick jag höra sen att min egen farmor sprider ut att jag blivit vräkt(!!), har aldrig fått ett klagomål i hela mitt liv och pratade med grannen vägg i vägg i dag om han hörde nåt när jag hade fest här och han hade bara hört oss när vi pratade på utsidan. Jag var inget bra umgänge, varför vet jag inte, men troligtvis för att jag lyckats bättre med mitt liv än dom.

Nu till min fråga:
Min egen farmor, två av mina kusiner, min faster och hennes man är det som varit drivande i denna förtalskampanj mot mig.
Ska jag konfrontera dom eller bara låta det va och bryta kontakten?
Hur är bästa sättet att konfrontera dom(om det alternativet är bäst)?
etc.etc.

Och jag vet att me ne frego betyder "I don't give a fuck" men det är en ganska svår fråga för mig.
Citera
2011-06-15, 23:58
Medlem
surfemils avatar
Vilka äckliga släktingar! ignorera dessa individer. Vad det verkar så är dom bara fyllda med skit och bör därför inte läggas så mycket tolerans och tid på. Din kusin(minneslucka?) kommer hursomhelst alltid tänka på dig som en schysst person som hjälpte honom med bostad.
Citera
2011-06-16, 00:00
Medlem
Pangon90s avatar
Alltså varför gör dom det här mot dig? Är det för att du hjälper honom och de anser att ingen ska göra det eller vadå? Verkar vara ena riktiga puckon dina släktingar

Jag tycker att du ska konfrontera dessa personer som du nämner, för att sedan om de inte går att diskutera på ett vettigt sätt bryta kontakten helt och hållet.

Har dessa släktingar alltid varit lite "konstiga"/elaka, även mot dig? Tänker på farmorn t ex.
Citera
2011-06-16, 00:06
Medlem
Fyfan bland det vidrigaste jag läst. Du verkar vara en sån schysst person också.

Konfrontera - sen totalt bryt kontakten.
Citera
2011-06-16, 00:10
Medlem
Danne.Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pangon90
Alltså varför gör dom det här mot dig? Är det för att du hjälper honom och de anser att ingen ska göra det eller vadå? Verkar vara ena riktiga puckon dina släktingar

Jag tycker att du ska konfrontera dessa personer som du nämner, för att sedan om de inte går att diskutera på ett vettigt sätt bryta kontakten helt och hållet.

Har dessa släktingar alltid varit lite "konstiga"/elaka, även mot dig? Tänker på farmorn t ex.

Jadu, hans ena syster ansåg att jag "inte hade med det att göra, för jag var utomstående" när jag konfronterade henne med det jag hört. Trots att grabben bott hos mig i perioder när det varit tufft hemma.
Jag tror att det är mindervärdskomplex, de som lyckats med sina liv har stått bakom mig medan dom som sitter på pissiga jobb de inte trivs med motarbetat mig.
Nope, det började nu när jag försökt hjälpa min kusin.

Ska väl tillägga att jag varit aktiv inom politiken i snart 7 år, blivit uthängd av vänsterextremister(AFA, expo etc.), blivit baktalad för att minska min trovärdighet, men detta är värre skitsnack än det jag upplevt i den politiska sfären.
Citera
2011-06-16, 00:19
Medlem
Pangon90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danne.B
Jadu, hans ena syster ansåg att jag "inte hade med det att göra, för jag var utomstående" när jag konfronterade henne med det jag hört. Trots att grabben bott hos mig i perioder när det varit tufft hemma.
Jag tror att det är mindervärdskomplex, de som lyckats med sina liv har stått bakom mig medan dom som sitter på pissiga jobb de inte trivs med motarbetat mig.
Nope, det började nu när jag försökt hjälpa min kusin.

Ska väl tillägga att jag varit aktiv inom politiken i snart 7 år, blivit uthängd av vänsterextremister(AFA, expo etc.), blivit baktalad för att minska min trovärdighet, men detta är värre skitsnack än det jag upplevt i den politiska sfären.

Du verkar ju vara något på spåren i alla fall. Jag tycker också att det låter som att avundsjuka ligger bakom och när de vill göra livet surt för din kusin och du sedan hjälper honom, så han hamnar på rätt sida i livet och det börjar gå bra för honom, Ja då blir de sura/avundsjuka.

Stå på dig och hjälp din kusin. Det vore ju guld om han lyckades bra i livet; det skulle bli ett riktigt slag i ansiktet för de som slängde ut honom och motarbetar dig och honom.

Livet är för kort för att umgås med idioter så säg åt dom att du är förundrad över hur vuxna människor kan bete sig på det här sättet och säg upp bekantskapen.
Citera
2011-06-16, 01:27
Medlem
hmmm det bästa kanske bara hade varit o konfronterat dina släktingar o säga typ " Jag har hört att ni sprider lögner om mig, men jag hjälper ju bara min kusin, så varför förtjänar jag det här för? " ez o simple.
Kom bara ihåg att, hur mycket skit dom än pratar bakom din rygg så ligger du steget före..
Citera
2011-06-16, 16:27
Medlem
BallsofSteels avatar
Bryt kontakten och släng ut pojken.
Kan dom inte vara glad att han har ett ställe att bo på så kan de sköta sitt eget och se hur långt dem kommer. Jävla svinfasoner!
Citera
2011-06-22, 14:19
Medlem
Danne.Bs avatar
Kom på att det kan vara bra med en liten update.
Jag har brutit kontakten med dem, när de har försökt ringa har jag inte svarat alt. klickat dom. Jag sa dock inget till dem men jag hoppas dom fattar vinken.
Det är klart för kusinen med lägenhet nu iaf. och om han har tur får han en nu i månadsskiftet, ganska fet lägenhet också, har varit där på efterkrök en gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in