2011-06-15, 23:31
Medlem
Kiggzors avatar
Jahapp, ännu en "hjälp,-min-dator-för-jihad-mot-mig"-tråd från min sida
Ja, grejen är alltså den att efter att datorn krånglat på många olika sätt en längre period bestämde jag mig för att spara de filer jag ville ha kvar på ett usb-minne och sedan återställa datorn till fabriksinställningar, allt går vägen tills den startar upp och visar meddelandet "konfigurerar inställningar" eller nåt i den stilen, jag minns inte riktigt
I alla fall, klumpig som jag är lyckas jag fastna i elsladden med foten och rycka ur skiten, jag har av någon anledning inte batteriet ikopplat vid det tillfället

När jag nu försöker starta upp datorn kommer det bara upp "windows error recovery" där jag kan välja exempelvis att köra felsäkert läge eller som vanligt, men vad jag än gör stänger fanskapet av sig och kommer tillbaka till samma skärm

jag har prövat att trycka på "f8" under start men system recovery som då brukar komma luser med sin frånvaro, istället får jag "advanced boot options" men vad jag än trycker på kommer jag bara tillbaka till första skärmen...

prövat att köra in de cd:s de efterfrågar, alla de de bad en att bränna när man startade datorn (alltså cd1, cd2 och drivrutiner, vetefan vilken som har operativsystemet) men det blir ingen reaktion över huvud taget på någon av dem

Jag använder en laptop från acer, acer 5536 med ett windows vista 32 bit

så, nu överlåter jag frågan till flashback, snälla HJÄLP!
Citera
2011-06-16, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiggzor

Jag använder en laptop från acer, acer 5536 med ett windows vista 32 bit

Varför?

On topic: Gå in i BIOS och ändra boot-ordning så att CD ligger först. Sen startar du från skivan.
Citera
2011-06-16, 11:04
Medlem
Kiggzors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yooanon
Varför?

On topic: Gå in i BIOS och ändra boot-ordning så att CD ligger först. Sen startar du från skivan.

"varför?" ja det undrar fan jag med ^^
Det var inte jag som köpte den utan en jag fick för typ 2 år sen, och visst har den väl bra prestanda för att vara en laptop men absolut ingen dator jag hade valt :/
nå, jag planerar att köpa en rejälare speldator så snart jag får råd, men just nu får jag nöja mig med den gamla

jag prövar väl det du sa, tack för svar
Citera
2011-06-16, 11:56
Medlem
Kiggzors avatar
DET FUNKAR
tack som fan!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto