2011-06-15, 22:27
Medlem
supergingers avatar
Godkväll!

Det jag är ute efter är en simpel men snygg hemsida för min musik där jag man via knappar kommer in på länkar som min facebook, twitter, soundcloud, någon bild och ev. videoklipp osv. Jag vet inte hur man gör sin egna hemsida då jag är efterbliven inom HTML, webdesign och allt liknande. Ett kriterie är att jag får en egen hemsidonamn (t.ex. hejsan.com och inte hejsan.webs.com)

Jag hittade http://www.webs.com/ och det nådde upp väldigt väl till min kriterier. Där kunde jag få ett eget domännamn samt att jag kunde utforma min hemsida väldigt enkelt själv + att det fanns färdigutformade teman. Men tyvärr så kostade det 8 dollar i månaden och jag tyckte det var lite för dyrt. *snål?*

Någon av er som känner till något liknande till webs.com fast billigare? Eller något tips på hur jag ska göra? Jag är inte sugen på att betala mer än 100-200kr om året! uppåt 300 så ska det vara riktigt bra!

Tacksam för svar.
Citera
2011-06-15, 22:35
Medlem
knullklassons avatar
En .com-domän kostar ett par hundra om året. Lägg därtill webhotellet och din budget är överskriden. Aldrig att du hittar något för under 300.
Citera
2011-06-15, 22:37
Medlem
supergingers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
En .com-domän kostar ett par hundra om året. Lägg därtill webhotellet och din budget är överskriden. Aldrig att du hittar något för under 300.

alright! hehe kanske lite för optimistiskt av mig... :P tack för hjälpen. föresten, tror du att det skulle kunna gå med en .se domän med den budgeten?
Citera
2011-06-15, 22:40
Medlem
zonedisks avatar
Svårt att få det på 100-200/år, då bara licensen för .com kostar ca 100kr/år.

I övrigt är http://www.one.com/sv/ det billigaste webhotellet jag känner till. 12kr/mån kostar det billigaste, det tillkommer även en uppläggningsavgift på sidan (engångskostnad tror jag) på 115kr. Kostar totalt ca: 400kr första året, efter det ca 300kr om jag förstått allt rätt.

För byggnad av sidan finns det ju färdiga templates du kan använda dig av eller program som Adobe Dreamweaver. Även att göra hela hemsidor i WordPress funkar finfint. Lycka till.

Citat:
Ursprungligen postat av superginger
alright! hehe kanske lite för optimistiskt av mig... :P tack för hjälpen. föresten, tror du att det skulle kunna gå med en .se domän med den budgeten?

.se = 95:-/år
.com = 115:-/år

Enl. one.com
Senast redigerad av zonedisk 2011-06-15 kl. 22:42.
Citera
2011-06-15, 22:43
Medlem
kepspojkens avatar
Har du ett webbhotell så kan du alltid använda www.dot.tk (du får en .tk adress)
Funkar utmärkt + håller koll på besökare antalet. Det är det billigaste på domänsidan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in