2011-06-15, 17:46
Medlem
Undrar hur plågsamt är det egentligen att hänga sig ? Jag menar när man håller andan så är det ju hur plågsamt som helst,

Vet att det vid avrättningar används en metod som bryter nacken, men jag tänker på dem som begår självmord dem måste ju plågas som fan när de inte kan andas och liksom kvävs till döds.

Eller har jag missförstått hur det går till ?
Citera
2011-06-15, 18:07
Medlem
-Fitt-s avatar
Du har förstått det rätt, det är inget trevligt kan jag tänka mig. Sen är det ju så att någon som stryper sig själv tycker sig kunna stå ut med lidandet för att sedan inte behöva lida alls. Man förlorar ju medvetet ganska fort, vilket kan förklara varför folk ändå väljer denna metod. Sedan finns det ju betydligt mer smärtsamma sätt som folk begått självmord på.
Citera
2011-06-15, 18:21
Medlem
Fojoss avatar
Finns folk som tycker det är skönt att hålla andan till de svimmar av.
Citera
2011-06-15, 18:25
Medlem
sleipner8s avatar
Efter att ha den omtalade hängingen live här inne så tror jag faktiskt inte det är så värst plågsamt!
Vill man dö och tycker en hängning är rätt så tycker man nog det är en skön känsla!
Citera
2011-06-15, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fojos
Finns folk som tycker det är skönt att hålla andan till de svimmar av.

Ej möjligt att göra
Citera
2011-06-15, 18:50
Medlem
Detvardåsjälvas avatar
Man blir medvetslös rätt snabbt, med tanke på att halspulsådern stryps. Det dröjer inte många sekunder innan det blixtrar framför ögonen och man svimmar. Döden inträder i det tysta efter ytterligare ett par minuter. Hängning som modern avrättningsmetod är dock mer "human", eftersom den dömde placeras på en fallucka som öppnas, varpå han faller cirka 2-3 meter innan snaran spänns, och nacken knäcks. Den dömde blir omedelbart medvetslös.
Citera
2011-06-15, 18:54
Medlem
Fojoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av celsius100
Ej möjligt att göra

Är visst möjligt att göra. Man kan strypa (hålla andan också, även om det krävs lite med disciplin) sig själv till man svimmar av, man svimmar av innan man dör eftersom det är ett försvar.

Hur tror du man svimmar innan man dör när man drunknar (innan man börjar själva vatten)?
Senast redigerad av Fojos 2011-06-15 kl. 18:58.
Citera
2011-06-15, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av celsius100
Undrar hur plågsamt är det egentligen att hänga sig ? Jag menar när man håller andan så är det ju hur plågsamt som helst,

Vet att det vid avrättningar används en metod som bryter nacken, men jag tänker på dem som begår självmord dem måste ju plågas som fan när de inte kan andas och liksom kvävs till döds.

Eller har jag missförstått hur det går till ?

Hemskt. Man måste vara tämligen beslutsam, uppgiven eller psykiskt sjuk för att våga hänga sig, det tror jag. Kvävning långsamt eller ett våldsamt knäck av halsryggen och omedelbar död, detlåter båda förskräckligt. Även om döden i det senare fallet vore mer eller mindre ögonblickligt så är kvalet innan vansinnigt. Förmodligen har de som hängt sig vant sig vid tanken och steg för steg knuffat sig mentalt närmare gärningen. Jag har hört om ett fall av akut psykossjukdom där självmordet för den sjuke framstod som räddningen, så i det fallet verkade inte självmordet alls avskräckande för personen, tvärtom var det något saliggörande. Så galet kan det vara.
Citera
2011-06-15, 19:10
Medlem
Citat:
Är visst möjligt att göra. Man kan strypa (hålla andan också, även om det krävs lite med disciplin) sig själv till man svimmar av, man svimmar av innan man dör eftersom det är ett försvar.

Hur tror du man svimmar innan man dör när man drunknar (innan man börjar själva vatten)?

Är du säker på att man svimmar inann man börjar andas och få in vatten i lungorna ?
Citera
2011-06-15, 19:33
Medlem
sjeeps avatar
Citat:

Man kan bli strypt pa tva satt. Antingen sa hindrar man blodet fran att komma till hjarnan och hjarnan lagger da av och man svimmar. Eller sa blir man kvavd och hela kroppen blir da utan syre.
Citera
2011-06-15, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjeep
Man kan bli strypt pa tva satt. Antingen sa hindrar man blodet fran att komma till hjarnan och hjarnan lagger da av och man svimmar. Eller sa blir man kvavd och hela kroppen blir da utan syre.

Men när man hindrar blodet så kan väl inte andas ? det måste ju vara jävligt plågsamt
Citera
2011-06-15, 20:26
Medlem
som skrivits tidigt; man somnar in rätt kvickt och sedan ökas andingen innan det börjar svartnas för ögonen. sen skiter man ner och pissar på sig...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in