2011-06-15, 03:14
Medlem
Hamnbolls avatar
Har läst att det är farligt att klämma finnar vid näsan (eller i "the triangle of death" som det så fint kallas) då det kan leda till blodförgiftning som går rätt upp i hjärnan. Men jag har de senaste dagarna haft en stor jäkel precis vid näsborren och har varit tvungen att klämma den. Har varit extra försiktig och tvättat händerna innan, använt tops indränkta i alsolsprit, klämt, baddat med extra sprit och avslutat med en antibakteriell salva på området.

Hur farligt är det egentligen att klämma finnar i det området? Kan man göra något mer för att undvika en onödig infektion/blodförgiftning?
Citera
2011-06-15, 03:16
Medlem
SpaCCs avatar
Med tanke på att jag aldrig hört det där förrut så känns det inte allt för vanligt. (Och jag har några stycken...)
Citera
2011-06-15, 03:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hamnboll
Har läst att det är farligt att klämma finnar vid näsan (eller i "the triangle of death" som det så fint kallas) då det kan leda till blodförgiftning som går rätt upp i hjärnan. Men jag har de senaste dagarna haft en stor jäkel precis vid näsborren och har varit tvungen att klämma den. Har varit extra försiktig och tvättat händerna innan, använt tops indränkta i alsolsprit, klämt, baddat med extra sprit och avslutat med en antibakteriell salva på området.

Hur farligt är det egentligen att klämma finnar i det området? Kan man göra något mer för att undvika en onödig infektion/blodförgiftning?
Tänk på alla svenska p14 med söndersprängd finnenäsa som är helt röd och bloddrypande 24/7, hur många av dessa har dött som direkt orsak utav zip popping?
Citera
2011-06-15, 03:37
Medlem
DenStoreBlondinos avatar
Jag tror att det främst är finnar i näsan som kan vara "livsfarliga" att klämma. Tror att du kan andas ut...
Citera
2011-06-15, 04:10
Medlem
Zelogaths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenStoreBlondino
Jag tror att det främst är finnar i näsan som kan vara "livsfarliga" att klämma. Tror att du kan andas ut...
Kan man finnar invärtes verkligen?

Jag kan nog göra dig lugn TS, ett par gånger om året får jag en riktigt fet jävel på näsan som sprutar ut diverse saker när den blir för stor (har typ aldrig finnar så det är väl därför det blir ett sånt helvete när det väl är dags) och än har jag inte dött
Citera
2011-06-15, 04:36
Medlem
Sereenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelogath
Kan man finnar invärtes verkligen?

Jag kan nog göra dig lugn TS, ett par gånger om året får jag en riktigt fet jävel på näsan som sprutar ut diverse saker när den blir för stor (har typ aldrig finnar så det är väl därför det blir ett sånt helvete när det väl är dags) och än har jag inte dött

Invärtes är det väl egentligen inte, men "inne" i näsan och öronen kan man iaf få finnar, irriterande som fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in