2011-06-15, 19:43
Medlem
ogens avatar
Alla söta flickor på 14+ springer runt i Hunter-stövlar. Det var dock förra årets "mode", hoppades på att de skulle ha gått över men icke
Citera
2011-06-15, 20:03
Medlem
Det jag märkt (i Lund iofs) är att det oftast är feminist/vänster/"ha på sig hampa"-typer som bär gummistövlar, gärna i neonfärger. De kanske ser fotsvamp som ett "statement" mot skönhetsideal eller ngt i den stilen.
Citera
2011-06-16, 05:06
Medlem
Ja, här i Stockholm råder det hunter-feber.. Eller det gjorde det förra året i alla fall, får se ifall trenden håller sig. Förhoppningsvis inte.
Citera
2011-06-16, 14:09
Medlem
Ni som INTE har sett detta - var fan bor ni? Under en sten i ödemarken? I KBH har det klafsat runt brudar i gummistövlar i säkert fem år och i Västskåne nästan lika länge. Frågade faktiskt tjejen när hon köpte sina för några år sen vad meningen var. Svaret blev givetvis något märkligt rationaliserande om vattenpölar och hundskit så jag antar att det var den gamla vanliga historien för kvinnor - det är mode, och då SKA man ha det!
Citera
2012-09-07, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gorm Den Gamle
Ni som INTE har sett detta - var fan bor ni? Under en sten i ödemarken? I KBH har det klafsat runt brudar i gummistövlar i säkert fem år och i Västskåne nästan lika länge. Frågade faktiskt tjejen när hon köpte sina för några år sen vad meningen var. Svaret blev givetvis något märkligt rationaliserande om vattenpölar och hundskit så jag antar att det var den gamla vanliga historien för kvinnor - det är mode, och då SKA man ha det!
Mig stör det inte då jag tycker att Hunterstövlar är snygga och jag anser att man kan väl få ha på fötterna vad man vill. Däremot undrar jag om inte stövelbärarna är vansinnigt svettiga om fötterna när de haft gummistövlar på sig en hel dag? Fast det är ju klart, det finns massor av skodon som ger tåbira...
Citera
2012-09-07, 11:06
Medlem
mastejags avatar
Lite gammal tråd men är ju ändå ett aktuellt ämne känns de som. Jo Stövlar kan vara "snygga" men att bära dem när det är soligt och varmt och dessutom i stan ser bara så galet fel ut. Vissa saker ska få vara förbehållna deras ursprungliga användningsområde.

Våtdräkt är inte en lämplig klädsel på stureplan om det inte är vatten till minst midjehöjd. Det ser bara pretantiöst och barnsligt ut. vill ni använda dem gör det när vädret så begär eller köp er ett hus på landet och gå omkring i skog och mark.
Citera
2012-09-07, 11:06
Medlem
Jag bor i sthlm och har sett flertalet tjejer med stövlar gärna skogsgröna. Alla är av märket "Hunter" eller liknande. För oinvigda kostar ett par sådanna strax över 1000kr.
Jag tror att det är en mode fluga.
Citera
2012-09-07, 16:37
Medlem
RockyOceans avatar
La märke till att en tjej på jobbet hade ett par rosa stövlar idag, även dom av märket "hunter".
Citera
2012-09-08, 15:17
Medlem
Roquepines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E1tr1s
Jag bor i sthlm och har sett flertalet tjejer med stövlar gärna skogsgröna. Alla är av märket "Hunter" eller liknande. För oinvigda kostar ett par sådanna strax över 1000kr.
Jag tror att det är en mode fluga.

Fast nu är det väl på väg bort? Tycker inte alls att man har sett lika många tjejer med gummistövlar den här sommaren som tidigare år. Ett mycket märkligt mode är det i alla fall.
Citera
2012-09-08, 15:23
Medlem
Viktor.Hs avatar
dom använder det för att det blivit en trend (i stockholm), skitfullt, passar verkligen inte, gummistövlar är till för små barn med gallonisar. HATAR tjejer med gummistövlar, dom bortförklarar sig o hävdar att det är praktiskt? PRAKTISKT? är ni helt sjuk i huvudet? sånt jävla skitsnack, ska ni ha gummistövlar kan ni lika gärna dra på er gallonisar? och varför nu? Eller sen nått år tillbaka.
Kom halva stockholms kvinnor på 2010/2011 att gummistövlar är praktiskts? nej fyfan va vidrigt, sluta använd gummistövlar för i helvette der ser förjävligt ut, mina polare har förbjudigt sina flickvänner att använda gummistövlar.
Men ni vet hur det är. Nån vidrig liten fjortisbloggerska har ett par gummistövlar på nån "dagen outfit" bild sen har halva stockholms slynor till tjejer gummistövlar på sig. äh fy helvette. köp nått vettigt istället
Senast redigerad av Viktor.H 2012-09-08 kl. 15:25.
Citera
2012-09-09, 00:34
Medlem
Jag använder bara gummistövlar om det ösregnar. Har ett par svarta från Chanel som är jättefina, med vita rosor på. Jag använde de en del när det var massa slask ute också, med ett par extra strumpor i. Annars tycker jag de flesta är ganska fula.
Citera
2012-09-09, 11:00
Medlem
hardtobreaths avatar
Följer ofta modenycker, men det där med stövlar har jag fan aldrig fattat. Fulare finns inte! Dock ok på festival, men där är väl det mesta legit...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in