Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Bör vi behålla de nya smiliesarna?
Jaa, de nya är mycket bättre!
38,90%
240 röster
Nej, trams, tillbaka med de gamla smiliesarna
43,11%
266 röster
Ingen åsikt, mig spelar det ingen roll
17,99%
111 röster
2004-10-28, 09:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
haha, detta är ju mitt halloween-tema
Ja otäckt som fan är det iaf
2004-10-28, 09:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkko
dumheter, självklart handlar det inte om liv eller död. det handlar om kvaliten på forumet, och den sänks iom de nya gubbarna
Kvalitéten sänks nog först när ämnen byts. Några smileys ändrar inte folks syn på ett forum med samma innehåll IMO.
2004-10-28, 11:02
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorelai
Nä, jag mobbar dig inte.
Jag ville bara vänligt påpeka att det fort blir sjutton, arton sidor när många vill uttrycka sin åsikt om något. I vissa förekommande fall, som du och jag, dessutom flera gånger.

Jag förstår din poäng. Nu är jag uppe i tre inlägg, och jag bryr mig inte ens!
Men ändå lite komiskt att en disskusion om smileys blir större på flashback än de flesta andra. Men som du påpekat bara ett stort antal går in i en disskusion och skriver ett antal inlägg så blir tråden stor, titta bara på Knutbytråden, den börjar väl närma sig tusen sidor, och misstänker att det inte är så många som är så jätteaktiva där, det finns vissa fanatiker. Men ändå skumt att en smiley tråd får så stor plats, medan andra seriösa disskusioner bara kanske får ett par sidor.
2004-10-28, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av icy
Jag förstår din poäng. Nu är jag uppe i tre inlägg, och jag bryr mig inte ens!
Men ändå lite komiskt att en disskusion om smileys blir större på flashback än de flesta andra. Men som du påpekat bara ett stort antal går in i en disskusion och skriver ett antal inlägg så blir tråden stor, titta bara på Knutbytråden, den börjar väl närma sig tusen sidor, och misstänker att det inte är så många som är så jätteaktiva där, det finns vissa fanatiker. Men ändå skumt att en smiley tråd får så stor plats, medan andra seriösa disskusioner bara kanske får ett par sidor.
Knutby! Oseriös??? App, app, app.

Har du exempel på "-seriösa diskussioner som bara kanske får ett par sidor"?
2004-10-28, 14:36
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.

Knutbytråden är givetvis seriös som fan när den ska vara det, och med största sannolikhet även den muntraste tråden på Flashback, som tar sig tid och ger skribeneterna frihet att arbeta in ett material av religiöst relaterade skämt som är större än livet och mer komiska än Alf Svenssons skenheliga runkteknik. Men nog finns det intressanta ämnen som snabbt sjunker ner genom listorna utan att generera någon respons, förmodligen därför att de upplevs som för krävande eller tråkiga. Flera trådar på Litteratur-, Filosofi-, Historia- och Anarkismforumen har dalat raskt ner i tystnaden fast de haft potential att kunna alstra givande diskussioner. På Litteraturforat är det dock numer tillräckligt många vakna och välinformerade vildhjärnor för att alla nystartade trådar som är värda uppmärksamhet också ska få det.

OnTopic: De nya smileysarna har nog kommit för att stanna ett tag, fortfarande tycker jag att de kanske är lite väl stora och att ett par tillskott vore lämpligt, men de är rätt coola. Jag röstar dock varken för eller emot, jag röstar aldrig på någonting varken IRL eller på nätet.
2004-10-28, 15:25
Medlem
fattonys avatar
Tycker förändringen är helt ok! Behåll dom!
2004-10-28, 16:36
Medlem
Jag var skeptisk till de nya smilgubbarna i början, men nu har man ju börjat vänja sig. Dessutom finns det ju fler uttryck att välja bland nu!
2004-10-28, 16:36
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .LA.

Extremt mycket OT:
Uttryckte mig nog felaktigt, menade inte direkt att den är oseriös, finns andra som är oseriösa, bara att den var lång pågrund av fanatiker. Över 2100 sidor, så vette fan hur seriös den är när jag tänker efter, ämnet är seriöst, har inte följt tråden så jag kan inte direkt påstå att jag vet hur seriös den är, men med över 2100 sidor har jag svårt att se att det inte finns enormt mycket spam i den. Men framför allt, så är det Knutby boooooring. Några blev mördade av psykiskt störda idioter, var intressant första veckan, sedan booooring.
2004-10-28, 17:14
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Försök, är ni snälla, att hålla er till ämnet! Då är det lättare för den eller de som vill, att bilda sig en uppfattning om vad användarna har för åsikt i frågan om de nya smiliesarna. Hädanefter kan inlägg med för mycket OT komma att raderas.

Vänligen kommentera INTE detta moderatoringripande här i tråden! PM välkomnas.
2004-10-28, 19:09
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Mina barn älskar dem! Behåll dem. Sådär ja klicka på barn: :shoot2: :spam: :tease:
Så roligt har vi i vår familj!
2004-10-28, 20:02
Medlem
La Chasses avatar
BEHÅLL!
2004-10-28, 20:08
Medlem
Svalbards avatar
Helvete också

Jag har börjat tycka att de nya smilisarna är riktigt bra Det skulle
ingen riktig reaktionär tycka - fan vad misslyckad jag är.

Idag har jag sett klockren användning av , och :thumbsdow.
Detta skulle inte varit möjligt med de gamla.

Däremot vill jag fortfarande helst ha dem krympta ett par hekto, och ha
en bra monospacefont, tack. : )

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in