2011-06-14, 18:03
Bannlyst
Hur får man internet på Windows 98 SE? Jag har kollat på youtube videos "how to...." men det går inte. Jag testar med LAN connections, men det hjälper inte heller. Dock lyckades jag få internet när jag virtualisterade Win98se på linux. Då var det bara följa en basic youtube manual sen var det klart. Men inte nu när jag har installerat det på en Pentium MMX från 1996

Eller tror ni att den inte känner av nätverkskortet? Den känner knappt igen "grafikkortet" på 4 mb
Det är en HP vectra OEM-dator som är starkt upplåst till att ha endast Windows 95 special-edition för just den datorn.
Senast redigerad av Heavy.Is.Happy 2011-06-14 kl. 18:11.
Citera
2011-06-14, 18:50
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heavy.Is.Happy
Hur får man internet på Windows 98 SE? Jag har kollat på youtube videos "how to...." men det går inte. Jag testar med LAN connections, men det hjälper inte heller. Dock lyckades jag få internet när jag virtualisterade Win98se på linux. Då var det bara följa en basic youtube manual sen var det klart. Men inte nu när jag har installerat det på en Pentium MMX från 1996

Eller tror ni att den inte känner av nätverkskortet? Den känner knappt igen "grafikkortet" på 4 mb
Det är en HP vectra OEM-dator som är starkt upplåst till att ha endast Windows 95 special-edition för just den datorn.
Har du drivisar till nätverkskortet? Hittar ditt OS nätverkskortet, eller får du en varning?
Citera
2011-06-14, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Proton
Har du drivisar till nätverkskortet? Hittar ditt OS nätverkskortet, eller får du en varning?

Har ominstallerat dyngan så jag återkommer snart med ett svar.
Citera
2011-06-14, 22:15
Bannlyst
Eller wft! Jag installerade Windows 95 istället för den är mer stabil än 98 SE just på denna dator. Den datorn är också låst till det oprativsystemet.

Men hur får man internet på Win95 då? Det har jag ingen aning om hur man gör. Om ni inte vet hur, men är säker på att man kan. Kan ni motivera mig att det går ha internet på windows 95.
Citera
2011-06-14, 23:21
Moderator
Protons avatar
Citat:
Eller wft! Jag installerade Windows 95 istället för den är mer stabil än 98 SE just på denna dator. Den datorn är också låst till det oprativsystemet.

Men hur får man internet på Win95 då? Det har jag ingen aning om hur man gör. Om ni inte vet hur, men är säker på att man kan. Kan ni motivera mig att det går ha internet på windows 95.
En gång i tiden hade jag win95 med och visserligen för att det var en uppringd förbindelse på den tiden, men nog hade jag internet alltid, dessutom hade jag en kompis som pluggade på universitet då och jag var bra avis på att han satt på en fast lina (SUNET) som var bra mycket snabbare än min taskiga 33,33-modemslina, så nog funkar nätverk på win 95 alltid.
Citera
2011-06-15, 00:24
Medlem
qrizzes avatar
Citat:
Hur får man internet på Windows 98 SE? Jag har kollat på youtube videos "how to...." men det går inte. Jag testar med LAN connections, men det hjälper inte heller.

Citat:

Installerar drivrutinerna.

Men har du installerat nätverkskortet och windows hittar kortet så kan det vara så att du måste förnya ip-adressen. Du kan få fram ett GUI ifall du klickar start > kör > winipcfg
Citera
2011-06-17, 21:06
Medlem
vampenss avatar
Du får damma av 56k-modemet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in