2011-06-14, 09:58
Medlem
galbe90s avatar
tja!

Jag har sökt och letat länge men jag har inte hittat något.

Nu till mitt problem. När jag anslöt bildskärmen till laptopen första gången så valde jag att skrivbordet bara skulle visas på den externa bildskärmen och bildskärmen på laptopen skulle bara vara svart.

Men nu vill jag ändra så att skrivbordet visas på båda skärmarna. Hur gör jag det?!

Tack för svar!
Citera
2011-06-16, 09:27
Medlem
galbe90s avatar
bump
Citera
2011-06-16, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av galbe90
tja!

Jag har sökt och letat länge men jag har inte hittat något.

Nu till mitt problem. När jag anslöt bildskärmen till laptopen första gången så valde jag att skrivbordet bara skulle visas på den externa bildskärmen och bildskärmen på laptopen skulle bara vara svart.

Men nu vill jag ändra så att skrivbordet visas på båda skärmarna. Hur gör jag det?!

Tack för svar!

Om din dators grafikkortet stöder det så brukar det finnas ett var för spegling eller dubblering eller nåt liknande.

Dr Tinnitus
Citera
2011-06-16, 13:27
Medlem
galbe90s avatar
jo, Men hur ändrar jag det från att bara visa skrivbordet på en skärm till att visa samma på båda???
Citera
2011-06-16, 14:01
Medlem
epost72s avatar
Märke på laptopen?

Fn+F4/F5/F8

Vilken F-knapp det handlar om beror vad det är för märke på datorn men oftast så har den knappen en liten symbol i form av en bildskärm eller så står det lcd/crt på knappen.

Tryck tangentkombinationen och vänta ett par sekunder, laptopen kommer att växla mellan tre olika varianter. endast extern/exter och intern/endast intern
Citera
2011-06-16, 16:34
Medlem
galbe90s avatar
okey tack. Men det har fungerat innan. Nu blinkar bara den andra skärmen till snabbt. Sen blir den svart igen? :S
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in