2011-06-13, 15:43
Medlem
Hej,

Jag skulle vilja ha idéer på hur man tjänar mer bonuspoäng med hjälp av sitt kreditkort än om man bara skulle betala maten på ICA några gånger i veckan.

Några förslag från min sida som jag inte testat men som kan fungera:
*Betala vänners hyror mot att din vänner för över pengar till dig.
*Köpa in varor som kostar en hel del från t.ex ebay och sälja vidare i Sverige så man åtminstone går +- 0.
*Läste ett tidigare tråd där någon hade en idé om att köpa krediter på en pokersida för att sedan casha ut den fulla summan till ett annat konto.
*Köpa en bil för t.ex 50kkr och sälja vidare för 50kkr
*I alla övriga sammanhang, låt dig vara den som betalar med kort och folk ger dig kontanter.

Kom med förslag så tjänar vi poäng tillsammans!

/Johnstone
Citera
2011-06-14, 13:49
Medlem
Jag tror inte det går att betala hyran med kreditkort eftersom det är en banköverföring/-betalning du gör. Eller tänker du dig att man går till ett ombud där man kan betala räkningar (iaf kontant)? I så fall har jag ingen erfarenhet att bidra med.

Att betala med kortet på en spelsida och sen ta ut pengarna till ett annat konto på något sätt bör funka så länge man kan ta ut pengarna t.ex. direkt till bankkonto eller paypal/moneybookers etc.

Att handla ifrån ebay är väl genomförbart men då gäller det att du går +- noll också, annars är väl poängen mer eller mindre wasted? Tänk också på ev. moms du kan råka ut för om du handlar utanför EU (eller får man poäng på den betalningen också när du kommer till posten?).
Citera
2011-06-14, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yvian
Jag tror inte det går att betala hyran med kreditkort eftersom det är en banköverföring/-betalning du gör. Eller tänker du dig att man går till ett ombud där man kan betala räkningar (iaf kontant)? I så fall har jag ingen erfarenhet att bidra med.

Att betala med kortet på en spelsida och sen ta ut pengarna till ett annat konto på något sätt bör funka så länge man kan ta ut pengarna t.ex. direkt till bankkonto eller paypal/moneybookers etc.

Att handla ifrån ebay är väl genomförbart men då gäller det att du går +- noll också, annars är väl poängen mer eller mindre wasted? Tänk också på ev. moms du kan råka ut för om du handlar utanför EU (eller får man poäng på den betalningen också när du kommer till posten?).

Citat:
Ursprungligen postat av Johnstoner
Hej,

Jag skulle vilja ha idéer på hur man tjänar mer bonuspoäng med hjälp av sitt kreditkort än om man bara skulle betala maten på ICA några gånger i veckan.

Några förslag från min sida som jag inte testat men som kan fungera:
*Betala vänners hyror mot att din vänner för över pengar till dig.
*Köpa in varor som kostar en hel del från t.ex ebay och sälja vidare i Sverige så man åtminstone går +- 0.
*Läste ett tidigare tråd där någon hade en idé om att köpa krediter på en pokersida för att sedan casha ut den fulla summan till ett annat konto.
*Köpa en bil för t.ex 50kkr och sälja vidare för 50kkr
*I alla övriga sammanhang, låt dig vara den som betalar med kort och folk ger dig kontanter.

Kom med förslag så tjänar vi poäng tillsammans!

/Johnstone

Detta går inte då alla pengar man vinner eller har på spelkonton måste gå direkt tillbaka till samma konto oavsett om det gäller bankkonto eller moneybookers/paypal etc.

Detta för att förhindra "pengatvätt".
Citera
2011-06-14, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yvian

På min högskola går det i alla fall att betala med sitt kort på plats i skolan.

Ingen som har några idéer eller andra genomförbara metoder?
Citera
2011-06-14, 21:24
Medlem
Låter som en ganska dålig idé om jag ska vara ärlig...

Den enda metoden av de du listade som var rimlig med tanke på risker och arbete var den med pokerkrediter, och den är ju inte ens möjlig.

Ska du köpa varor och sälja måste du ju nästan köpa de nya eftersom du måste betala med kortet. Köper du begagnat så är det ju svårt att betala med kort. Om vi bortser ifrån det praktiska problemet så kan jag inte se hur den lilla förtjänsten du får (1%) är värd de risker du utsätter dig för. Köper du en bil för 50k måste du ligga ute med pengar tills du får sålt bilen och det kan ju ta ett tag ibland. Sedan är det ju en ganska stor risk att du inte lyckas få samma pris när du säljer den som när du köpte den.
För det här jobbet och alla riskerna får du in 500 kr. Av dessa går säkert min 50-100 kr bort i rena försäljningskostnader(t.ex. blocketannonser). Transport/frakt av varorna kostar säkert lite också i de flesta fall. Sedan går du ju miste om minst 100 kr per månad i genomsnitt(50000*0,025/12) när du binder upp kapitalet i bilen jämfört med att ha pengarna på banken och få ränta eller i en fond och få avkastning.

Har du tur slutar affären med att du får ut kanske 300 kr. Känns inte riktigt som det är värt det med tanke på arbetet och riskerna.

Att betala kompisarnas hyror ger dig kanske 30 kr per hyra. Visst, det blir lite pengar om du gör det för ett gäng men det är ju inget du blir direkt rik på.

Sedan får du väl bara ut bonuscheckar som du kan betala maten på ICA med?
Citera
2011-06-15, 13:52
Medlem
van.hoogstratens avatar
Tror du kan betala räkningar hos http://www.kassagirot.se/index.php med kort dock har jag ingen aning om hur det funkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in