Citat:
Ursprungligen postat av yvian
Jag tror inte det går att betala hyran med kreditkort eftersom det är en banköverföring/-betalning du gör. Eller tänker du dig att man går till ett ombud där man kan betala räkningar (iaf kontant)? I så fall har jag ingen erfarenhet att bidra med.
Att betala med kortet på en spelsida och sen ta ut pengarna till ett annat konto på något sätt bör funka så länge man kan ta ut pengarna t.ex. direkt till bankkonto eller paypal/moneybookers etc.
Att handla ifrån ebay är väl genomförbart men då gäller det att du går +- noll också, annars är väl poängen mer eller mindre wasted? Tänk också på ev. moms du kan råka ut för om du handlar utanför EU (eller får man poäng på den betalningen också när du kommer till posten?).
Citat:
Ursprungligen postat av Johnstoner
Hej,
Jag skulle vilja ha idéer på hur man tjänar mer bonuspoäng med hjälp av sitt kreditkort än om man bara skulle betala maten på ICA några gånger i veckan.
Några förslag från min sida som jag inte testat men som kan fungera:
*Betala vänners hyror mot att din vänner för över pengar till dig.
*Köpa in varor som kostar en hel del från t.ex ebay och sälja vidare i Sverige så man åtminstone går +- 0.
*Läste ett tidigare tråd där någon hade en idé om att köpa krediter på en pokersida för att sedan casha ut den fulla summan till ett annat konto.
*Köpa en bil för t.ex 50kkr och sälja vidare för 50kkr
*I alla övriga sammanhang, låt dig vara den som betalar med kort och folk ger dig kontanter.
Kom med förslag så tjänar vi poäng tillsammans!
/Johnstone
Detta går inte då alla pengar man vinner eller har på spelkonton måste gå direkt tillbaka till samma konto oavsett om det gäller bankkonto eller moneybookers/paypal etc.
Detta för att förhindra "pengatvätt".