Varför är det här så vanligt, alltså att folk har relativt vita tänder men just de där två "vampyrtänderna", en på varsin sida i munnen, står ut med en alldeles speciell gul färg som minst sagt är motbjudande?
Jag har sett det på flera personer så det verkar vara någonting övergripande.
Väldigt bra fråga.. kan bero på att man gärna slarvar med borstningen där kanske? Har själv märkt det både på andra och på mig själv, numera är jag nogrannare och stannar till i svängen en extra stund och det är totalt borta.
Det är ju på ett sådant ställe att man naturligt drar med borsten för att komma åt till de längre bak eller till framtänderna. Finns kanske annan förklaring med men den känner jag inte till i så fall! Vill gärna veta dock för jag har med undrat detta..
Väldigt bra fråga.. kan bero på att man gärna slarvar med borstningen där kanske? Har själv märkt det både på andra och på mig själv, numera är jag nogrannare och stannar till i svängen en extra stund och det är totalt borta.
Det är ju på ett sådant ställe att man naturligt drar med borsten för att komma åt till de längre bak eller till framtänderna. Finns kanske annan förklaring med men den känner jag inte till i så fall! Vill gärna veta dock för jag har med undrat detta..
Enligt en bekant som är tandläkare så beror det på att det normalt finns mer av ämnet som gör tänderna smått gulaktiga i just hörntänderna. Det har alltså inte att göra med att de skulle vara smutsiga eller nåt.
Min tandläkare sa att man lättare fräter bort emaljen på de tänderna om man dricker läsk och sånt. Därför syns tandbenet igenom och tänderna ser gulare ut. Vet ej om det stämmer då det var folktandvården som sa det (litar inte på landstinget).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!