2011-06-12, 23:22
Medlem
Tja fb, Jag undra om ni vet nån internet sida eller något som man kan lära sig prata grekiska enkelt från? eller nån ljud fil eller något man kan ladda ner och lära sig genom? vill bara kunna prata det spelare ingen roll om jag kan läsa eller inte.
Och ni tänker väll varför jag inte ta kurser i skolan, eller något annat det är för att vi har förlite folk som vill läsa grekiska för att kunna skaffa det som språk i skolan och jag tänkte att det kan vara enkelt att lära sig genom ljud fil eller nån sida eller något.
Citera
2011-06-12, 23:30
Medlem
ApaOnCracks avatar
Du måste väl inte ta kurser i skolan?
Citera
2011-06-12, 23:33
Medlem
Ne, men jag kan inte välja språk i skolan. Och jag vill lära mig grekiska. Det finns ingen stans här I stan där man kan läsa det. Så tänkte ju att internet har typ allt
Citera
2011-06-12, 23:42
Medlem
Carelesss avatar
http://www.google.se/search?q=learn+greek

Skulle dock rekommendera att du satsar mer på svenskan!
Citera
2011-06-12, 23:56
Medlem
etkanoukias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
http://www.google.se/search?q=learn+greek

Skulle dock rekommendera att du satsar mer på svenskan!
Om du är helt nybörjare och vill bekanta dig lite med språket finns det gott om läromaterial att låna på biblioteket. Pimsleur, Michel Thomas eller Rosetta Stone kan vara kul ett tag, men räkna inte med att lära dig jättemycket med de kurserna/programmen.

Annars brukar det finnas kurser på ABF t.ex. Och när du har åldern inne: Universitetet.
Senast redigerad av etkanoukia 2011-06-13 kl. 00:31.
Citera
2011-06-13, 00:28
Medlem
I Grekland!
Citera
2011-08-12, 18:22
Medlem
Någon som vet någon bra bok man kan pyssla med? Har kollat på adlibris. Håller för närvarande på med michel thomas och mottager all form av hjälp som kan tänkas ges.

Sen kan jag väl passa på att säga till TS att grekiska inte är ett lätt språk, så där bet du nu i vida svansen näven.
Senast redigerad av juniormongol 2011-08-12 kl. 18:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in