Citat:
Ursprungligen postat av Limpa
Hej
Skall börja med att tillägga att detta är ingen attentionwhore tråd utan jag har nu bestämt mig på blodigt allvar att slutet är nära nu. Varenda dag känner jag en enorm ensamhet inombords. Jag känner att jag saknar något. Jag har länge nu levt socialt isolerad och ändå när jag är bland folk så känner jag mig ensam och övergiven eftersom jag inte riktigt vet hur man kommunicerar med folk. Lider av något som kallas för atypisk autism (en mild form utav autism) och sedan så går jag på samhall också. Jobbar heltid inom trappstäd (8timmar). Och ni vet nog hur det är på samhall man får en stämpel av att vara helt efterbliven samt en idiot. Så det gör ju inte det bättre med att mitt självfötroende sjunker en bra bit längre ner. Och så fort jag skall ta kontakt med folk så svarar dem bara okej på allt man frågar dom om. Hela tiden jag som skall dra igång konversationen dom börjar aldrig snacka med mig först. Så jag känner nog att självmord är den enda rätta utvägen för mig trots allt. Hade hopp om att detta skulle bli bättre. Men jag får nog bara lära mig att jag är värdelös unken liten råtta. Som aldrig kommer få någon vidare framtid. Så nu loggar jag ur och säger ett sista hej då till er alla här på flashback.
Limpa, du är ingen värdelös unken liten råtta. Du är lika mycket värd som alla andra människor på denna planet, du måste inse det. Även om det finns mörka tider i livet som alla upplever måste man påminna sig själv om att det finns goda sidor. Det finns folk som älskar en. Om man väljer att ge upp gör man ett beslut som påverkar de man älskar en ofantligt mycket. De kommer säkerligen att anklaga sig själva för sitt självmord.
Du måste tänka på de skratt du har upplevt. På de skratt du kan få uppleva. Svackor i livet har alla, men det brukar alltid vända. Efter regn kommer solsken, som man brukar säga. Självmord är aldrig den rätta utvägen.
Jag hoppas att du tänker om angående detta, och jag hoppas att jag inte är för sent ute. Om det är för sent så beklagar jag mig djupt, vila i frid. Hoppas att du kommer till en bättre plats. Det finns folk som bryr sig, det finns någon större som bryr sig.