2011-06-12, 19:36
Bannlyst
Vet inte riktigt om jag lägger tråden rätt men jag får väl göra ett försök.

Det är något jag har gått och funderat över och som i mina ögon är lite motsägelsefullt.
Är så att jag har lågt blodtryck och låg kroppstemperatur (36.1)
Men sen så är jag så otroligt varm av mig som person.
Kan inte ha vantar på mig under vintern oavsett hur kallt det än är för då får jag väldigt svettiga händer.
Sover med fönstret öppet året om då jag blir som en kamin.
Sen så röker jag också vilket jag har hört gör att man får sämre blodcirkulation.

Så frågan är hur det kommer sig att jag är så varm som person när jag har låg kroppstemperatur.
Borde det inte vara mer logiskt då att jag fryser lättare då?

Någon som har någon bra förklaring?
Citera
2011-06-12, 19:40
Medlem
Jag är lite likadan med skillnaden att jag jämt är varm.
Tror det har att göra med att din kropp lätt håller sin värme och inte kyls lätt.

Likadant för mig bara det att jag har hög kroppsvärme året om och lider som fan på sommarn...
Citera
2011-06-12, 19:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Andiders
Jag är lite likadan med skillnaden att jag jämt är varm.
Tror det har att göra med att din kropp lätt håller sin värme och inte kyls lätt.

Likadant för mig bara det att jag har hög kroppsvärme året om och lider som fan på sommarn...

Haha tro mig jag lider också som fan på sommaren, jag föredrar kyla framför värme.
Kanske ska ta och fråga min läkare, han kanske kan ge mig ett bra svar.
Citera
2011-06-12, 19:56
Medlem
Är ingen expert, men att du känner dig varm skulle kunna bero just på din låga kroppstemperatur. Det är trots allt skillnaden mellan kroppstemperatur och omgivningens temperatur som vi uppfattar. Jämför med feber, hög kroppstemperatur > man fryser.
Citera
2011-06-12, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av elchupacabra
Är ingen expert, men att du känner dig varm skulle kunna bero just på din låga kroppstemperatur. Det är trots allt skillnaden mellan kroppstemperatur och omgivningens temperatur som vi uppfattar. Jämför med feber, hög kroppstemperatur > man fryser.

Så det är kroppens sätt att kompensera för min låga kroppstemperatur menar du?
Citera
2011-06-12, 20:16
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Jag har inget svar på din fråga, men jag har 35,6 som morgontemp och strax över 36 grader på kvällen. Är varm som en kamin i synnerhet om händer och fötter. Mycket varmare än andra. Min pappa är likadan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in