2011-06-12, 00:53
Medlem
Lars.Ohlys avatar
En asteroid r p g mot jorden. Bomberna failade, den enda chansen mnskligheten Har r att flytta jorden frn asteroidens vg.. hur lser vi detta? Jordbvningen p Haiti ndrade jordens rotation s kan vi bygga FETA raketer vid nordpolen som tvingar jorden att ndra sin omloppsbana?

Brainstorma p gottfolk!
Citera
2011-06-12, 00:59
Medlem
Mjlkmannen11s avatar
ka till asteroiden, borra ett hl, lgga ner ngot som sprngs, sprnga asteroiden, ka hem, gra en film om en oljeborrare som gr samma sak.
Citera
2011-06-12, 01:00
Medlem
gudterrans avatar
ring jack bauer. bara han kan lsa det
Citera
2011-06-12, 01:00
Medlem
svampdamps avatar
Flytta p jorden?

Det skulle inte vara lttare att flytta p asteroiden?
Senast redigerad av svampdamp 2011-06-12 kl. 01:08.
Citera
2011-06-12, 01:10
Medlem
Lars.Ohlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svampdamp
Flytta p jorden?

Det skulle inte vara lttare att flytta p asteroiden?
Men skrev att allt snt failade. Diskussionen handlar om hur man skulle kunna flytta jorden.
Citera
2011-06-12, 01:14
Medlem
svampdamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars.Ohly
Men skrev att allt snt failade. Diskussionen handlar om hur man skulle kunna flytta jorden.

Det gr inte inte idag.
Citera
2011-06-12, 01:47
Medlem
Om vi nu skulle lyckas flytta jorden s pass mycket att asteroiden missar, skulle inte hela vran atmosfr pajjas och allt liv skulle d i alla fall?
Citera
2011-06-12, 11:58
Medlem
Rebelxs avatar
Senaste nytt! Vi lyckades ndra jordens omloppsbana men tyvrr var vi lite stressade s allt liv kommer utplnas, eventuellt kolliderar vi med venus nsta r. Men ni kan fortstta med anarkin och lootingen tills dess.
Citera
2011-06-13, 01:15
Medlem
murmels avatar
En asteroids bana torde vara avsevrt lttare att ndra n vr planets mha div reaktionskrafter.
Men OM enda valet vore att snabbt flytta planeten, undrar jag om det inte vore att fredra att d genom ett mktigt asteroidnedslag framfr att d av effekterna frn en snabb frflyttning av en hel jkla hemplanet med de trghetskrafter som skulle inverka. Typ megajordbvningar, megatsunamis och bortryckt atmosfr.
Jag tror jag fredrar asteroiden
Citera
2011-06-13, 01:42
Medlem
stettler...s avatar
vad skulle hnda om va bara stannade jorden? :tvrstopp: skulle mnniskorna och djuren kastas ivg p,g,a trgheten. inte frn jorden d, men en bit p jorden
Citera
2011-06-13, 02:07
Medlem
matteyass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stettler...
vad skulle hnda om va bara stannade jorden? :tvrstopp: skulle mnniskorna och djuren kastas ivg p,g,a trgheten. inte frn jorden d, men en bit p jorden
Om endast jorden fick 0 hastighet relativt kosmiska bakgrundsstrlningen s hade vi nog mer n bara kastats en bit p jorden; sett frn den referensramen rr vi oss med 552 km i sekunden (199 kilomil i timmen).
Citera
2011-06-13, 16:14
Medlem
stettler...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matteyas
Om endast jorden fick 0 hastighet relativt kosmiska bakgrundsstrlningen s hade vi nog mer n bara kastats en bit p jorden; sett frn den referensramen rr vi oss med 552 km i sekunden (199 kilomil i timmen).

Tack fr infon! d har jag lrt mig nt nytt idag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in